לפיד: כסף של אזרחי ישראל ישמש למינויים פוליטיים

יו"ר יש עתיד התייחס היום בפתח ישיבת הסיעה לניסיונות הממשלה לבטל את ועדות האיתור ונבחרת הדירקטורים, ובכך להחזיר למעשה את המינויים הפוליטיים

יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור
יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור

יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד, התייחס היום (ב') בפתח ישיבת הסיעה לניסיונות הממשלה לבטל את ועדות האיתור ונבחרת הדירקטורים, ובכך להחזיר למעשה את המינויים הפוליטיים.

"ממשלת ישראל על כל סיעותיה מצאה, סוף-סוף, נושא להתאחד סביבו. הם רוצים להחזיר את המינויים הפוליטיים. הם רוצים שיאפשרו להם שוב למנות בחברות הממשלתיות חברי מרכז שיצביעו בשבילם בפריימריז, או מקורבים שיעזרו להם בבחירות. זה לקנות שלטון בכסף של הציבור. אנחנו שינינו את זה, אנחנו ניקינו את זה מהמערכת".

לפיד הוסיף: "אם זה יעבור, אתם צריכים להבין, הכסף של אזרחי ישראל ישמש למינויים פוליטיים עם מטרה פוליטית. שוב אנשים יקבלו ג'ובים לא לפי הכישורים שלהם, אלא לפי הקשרים שלהם. ואחרי זה צעירים במדינה הזאת אומרים לעצמם בצדק: מי שאין לו קשרים אין לו איך להתקדם, כי הם מסתכלים על הממשלה ומבינים שרק מי שיש לו קשרים פוליטיים יכול להתקדם.

"אל תתנו שירמו אתכם! זה לא עניין של משילות, זו שחיתות! לשרים אין היום שום בעיה לנהל. אין שום קשר בין ניהול לבין מינויים של חברי מרכז לדירקטורים בחברות הממשלתיות. זה שוחד פוליטי על חשבון אזרחי ישראל".

ב"גלובס" פורסם לאחרונה כי כהמשך להסכמים קואליציוניים שנחתמו עמה, ש"ס פועלת לפירוק נבחרת הדירקטורים שהקים שר האוצר לשעבר לפיד. זאת, כשנתיים בלבד לאחר הקמת הנבחרת. בש"ס מתכננים להקים ועדה שתפקידה יהיה לנסח קריטריונים שיאפשרו ייצוג לדירקטורים בעלי רקע מגוון, כמו למשל חרדים, אתיופים וערבים. הנושא סוכם עם שר האוצר משה כחלון אך לא עם אורי יוגב, מנהל רשות החברות הממשלתיות.