בלי פקקים: אוטוסטרדת אופניים חדשה באורך 100 ק"מ

עפ"י ההערכות, ה-Bicycle Autobahn שיבנה בגרמניה בעלות של 180 מיליון אירו יוריד 50 אלף מכוניות מהכבישים שעוברים בסמוך אליו ויאפשר גישה מהירה ונוחה ל-2 מיליון תושבים

אוטוסטרדת אופניים גרמניה Bicycle Autobahn / צילום: וידאו
אוטוסטרדת אופניים גרמניה Bicycle Autobahn / צילום: וידאו

גרמניה הייתה המדינה הראשונה בעולם שסללה רשת של אוטוסטרדות מהירות. עכשיו היא מצטרפת למדינות הפרוגרסיביות שעושות את אותו הדבר בשביל אופניים.

בחודש שעבר גרמניה השיקה את המקטע הראשון של ה-Bike Autobahn, מסלול לאופניים בלבד באורך 100 קילומטרים שיחבר בין הערים Duisburg ו-Ham, האזור הכי מאוכלס בגרמניה.

אורכו על המקטע הראשון הוא חמישה ק"מ בלבד, אבל הוא ממחיש איך תראה אוטוסטרדת האופניים כשזאת תושלם. רוחבו של המסלול 4 מטרים, כך שהוא מספיק לעקיפות, והוא מופרד לחלוטין מנתיבי המכוניות. אחרי שתושלם, אוטוסטרדת האופניים תאפשר לשני מיליון תושבים להגיע למסלול ממרחק של לא יותר משני קילומטרים.

על-פי ההערכות ה-Bicycle Autobahn שייבנה בעלות של 180 מיליון אירו יוריד 50 אלף מכוניות מהכבישים שעוברים בסמוך אליו. במקביל, ערים כמו מינכן וקלן, העיר הרביעית בגודלה בגרמניה מתכננות מסלולי אופניים דומים שיחברו בין הפרברים למרכזי הערים ויאפשרו לתושבים להגיע במהירות ובנוחות לעבודה ובחזרה ולשמור על אורח חיים בריא יותר.