זועבי: "רוצים להדיח אותנו? לא יעזור, נמשיך להכעיס אתכם"

חברת הכנסת התייחסה לסערה סביב הפגישה עם משפחות מחבלים ולהצעת החוק להקל על הדחת ח"כים ואמרה כי אינה מתחרטת: "הרוצח האמיתי הוא הכיבוש" ■ זועבי התחמקה מכמה שאלות ועקצה: "יש פה חוצפה והסתה"

חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) התייחסה היום (שלישי) בריאיון באולפן וואלה! NEWS לסערה סביב פגישתה יחד עם חבריה לסיעת בל"ד, הח"כים ג'מאל זחאלקה באסל גטאס, עם משפחות של מחבלים מגל הטרור הנוכחי, ולהצעת החוק שתאפשר להדיח חברי כנסת שתומכים במאבק מזוין בישראל או שוללים את קיומה כיהודית ודמוקרטית.

"הסוף לא ברור. זו לא ההתחלה, זו הידרדרות. מגייסים את האווירה, האזרחים וחברי הכנסת נגד חברי כנסת אחרים", אמרה ח"כ זועבי. עם זאת, היא הדגישה כי הייתה עושה זו שוב והוסיפה: "הייתי עושה את מרמרה (המשט לעזה ב-2010). גם בהפגנות עוצרים והורגים אנשים ואנחנו צריכים להמשיך ללכת להפגנות. אני בעמדה של נכבש. בין נכבש לכובש יש פער אדיר. אנחנו נגד פגיעה בחפים מפשע. הרוצח האמיתי, הנאשם האמיתי, הוא מדיניות הכיבוש. גם הפלסטינים שנרצחים וגם היהודים שנרצחים הם קורבן". בתגובה לעובדה שעמדה דקת דומייה לזכר המחבלים אמרה כי "זו נורמה חברתית" והוסיפה: "אני לא אוהבת סכינים".

זועבי נשאלה לגבי התבטאויותיה בשנים האחרונות, כפי שצוטטו בכלי תקשורת שונים, שמצדיקים לכאורה פגיעה בחפים מפשע וקוראים להתקוממות עממית. "תמשיך, אני לא רוצה לקטוע אותך, תראיין את עצמך. לא יהיה לך ריאיון טוב. אלה ציטוטים מסולפים. תן לי לדבר ואל תקטע אותי. אחרת תראיין את עצמך".

לדבריה, "אנחנו נגד פיגועים בחפים מפשע. הטרור המרכזי הוא הכיבוש. אני תומכת נלהבת במאבק נגד הכיבוש במסגרת החוק הבינלאומי. אני תומכת במאבק עממי. החבר'ה האלה (קרובי המחבלים) הם משפחות שכולות". כשנשאלה אם אלו הדוקרים למוות חפים מפשע ברחובות הם חלק מאותו המאבק שבו היא תומכת, השיבה: "סיימת? יהיה לך ריאיון משעמם. הם משפחות שכולות, קורבנות של הכיבוש. תראיין את עצמך".

"אם אתה חרד לעתיד של האזרחים היהודים ולערבים אתה צריך לדבר על המאבק בכיבוש... זכותך היא לא להרוג. אל תגיד שאתה נגד רצח, אתה בעד רצח כשהרצח הוא נגד פלסטיני. אתה בעד רצח כשמפציצים 500 תינוקות בעזה, כשרוצחים 2,000 בני אדם בעזה. לאלה אתה לא קורא נרצחים, לאלה אתה לא קורא קורבנות. אתה לא צריך להפריד בין דם לדם. אלה משפחות שכולות".

היא הדגישה כי חבריה לסיעה ימשיכו במאבקם, חרף האווירה הציבורית והצעת החוק. "אנחנו נמשיך בסוגיה של שחרור גופות. עושים נגדנו הסתה. ישראל עוברת על החוק - מסחור בגופות. זו השפלה. רוצחים את הפלסטינים כשהם חיים וכשהם מתים".

בשלב זה נשאלה אם היא מתנגדת לשימוש בנשק - והתחמקה. "אתה צריך להתבייש. אתה תומך במסחור בגופות, בלא לקבור את המת. אין הבדל בין משפחה שכולה יהודית למשפחה שכולה ערבית. אתה פטריוט, תתחיל להיות גם עיתונאי".

אולי תצטרפי לעזמי בשארה, שטיפח אותך, ותביעי את עמדתך בגלות ללא בעיה?

"יש חוצפה בדברים שלך, יש הסתה. תשקול להיות עיתונאי... זה ריאיון עלוב. אנחנו נישאר להכעיס עיתונאים עלובים כמוך. אמשיך להכעיס חברי כנסת כמו אלקין, רגב ונתניהו. אנחנו נמשיך כחברי כנסת, כשליחי ציבור, נמשיך כאזרחים להיאבק. הדרך שלך מסכנת את הבנים והבנות שלך. יש הסתה נגדנו, גם באולפנים, אבל אנחנו נמשיך".