בנק רוטשילד מועמד להוביל מציאת משקיע למיזם הסיבים האופטיים

רוטשילד ינהל את תהליך חיפוש המשקיע לאחר שהתברר שבעלת השליטה במיזם, ויה אירופה, לא מוכנה להמשיך להזרים לו כסף

בנק רוטשילד הוא הבנק המסתמן כמי שילווה את תהליך מציאת המשקיע למיזם הסיבים האופטיים "אנלימיטד". דירקטוריון החברה אישר את המלצת היו"ר דורון כהן בעניין ובימים הקרובים יחל התהליך המסודר של הצגת המידע למשקיעים השונים.

הבחירה בבנק ההשקעות חשובה ודחופה להשלמת התהליך, מכיוון שאנלימיטד נמצאת במצב קשה ביותר וללא הזרמות של כספים, בין אם מבעלי המניות הקיימים ובין אם מדובר בהכנסת משקיע, החברה לא תוכל להמשיך לשרוד. בעלת השליטה במיזם ויה אירופה הבהירה כי לא תזרים כסף נוסף לפרויקט, ומשקיע שייכנס ידלל את חלקה בו.

כבר עכשיו המיזם נמצא בקשיים גדולים ועבודות מול חלק מהקבלנים הואטו. לחברה גם הצטבר חוב של 30 מיליון שקל לחברת החשמל שאותו עדיין לא שילמה, ובשורה התחתונה או שיימצא משקיע בתוך כמה חודשים - או שהמיזם יפורק.

שיחות על דחיית חובות ופריסת תשלומים מתקיימות גם עם סיסקו, שהיא הספק הבלעדי של המיזם וגם מי שסיפקה לו מימון ספקים. סיסקו איננה בעלת מניות במיזם אבל היא הרוח החיה מאחוריו ומיותר לציין שמבין כל הספקים ובעלי המניות, היא נפגשה כבר עם מרבית הכסף. 

התקווה הגדולה של בעלי המניות היא שסלקום או פרטנר ייכנסו למיזם וישקיעו בו. שניהם מוכנות לבחון את ההשקעה בו ושתיהן בשיחות פנימיות כבר יודעות להצביע על שורה של בעיות שידרשו פתרון דחוף, כמו למשל היעדר פריסה מספקת, מה שמחייב השקעה גדולה בהאצת הפריסה, עלויות ציוד אדירות שמשולמות לסיסקו עבור הציוד שלה, ובחירות טכנולוגיות שייקרו מאד את המיזם.

בתוך כך, נודע כי בשבועות האחרונים ניכרת מגמת נטישה של לקוחות ולחברה יש היום פחות מ-2,500 לקוחות.