יגאל אהובי ורבד ילוו לאיי.די.אן 4.2 מיליון אירו

איי.די.אן איבדה לפני כשבועיים שוכר מרכזי בנכס משמעותי בגרמניה ■ שווי מניות השליטה שהושמו בשעבוד בתמורה להלוואה: 5.5 מיליון אירו

יגאל אהובי / צלם: אביב חופי
יגאל אהובי / צלם: אביב חופי

חברת הנדל"ן הקטנה איי.די.אן מקבלת "חמצן" בדמות הלוואה של 4.2 מיליון אירו, מחברת רבד   שבשליטת יגאל אהובי, שבתמורה תקבל שעבוד על מניות השליטה באיי.די.אן, המוחזקות כיום בידי אבי נחמיה ורומן ירובי.

איי.די.אן  איבדה לפני כשבועיים שוכר מרכזי בנכס משמעותי שלה בגרמניה, כשחברת Bosch ששוכרת ממנה 80% משטח הנכס הודיעה לה על הפסקת השכירות בנכס בשטוטגרט. בשנת 2014 הכנסות החברה מהנכס הגיעו ל-8.6 מיליון שקל והיוו כ-30% מסך הכנסותיה השנתיות, שהגיעו ל-28 מיליון שקל. שווי השוק של איי.די.אן בבורסה בתל אביב הוא כ-40 מיליון שקל.

לפי הדיווח הנוכחי על ההלוואה, חברת רבד, שהיא צד שלישי שאין לו קשר לחברה או לבעלי השליטה בה, תלווה לאיי.די.אן את הסכום, כאשר להבטחת ההלוואה ופירעונה במועד יועמדו למלווה ביטחונות. הראשון הוא שיעבוד ראשון של כ-60.6% ממניות החברה שמוחזקות על-ידי בעלי השליטה (באמצעות ארי גלובל קפיטל). שווי המניות עומד כיום על כ-24.4 מיליון שקל - כ-5.5 מיליון אירו, כך שמדובר על סכום שגבוה מגובה ההלוואה. בנוסף, נחמיה, שמכהן גם כמנכ"ל החברה, יעמיד ערבות אישית בגובה סכום ההלוואה והריבית.

רוב ההלוואה כבר ניתנה

איי.די.אן ציינה בדיווח לבורסה כי ועדת הביקורת והדירקטוריון אישרו את השעבוד והערבות האישית, וזאת "מהטעם ששעבוד מניות ארי גלובל והערבות האישית ניתנו לחברה ללא תמורה, לצורך התקשרות החברה בהסכם ההלוואה ואין בהם אלא כדי לזכות את החברה". השליטה באיי.די.אן נרכשה על-ידי נחמיה וירובי בסוף 2011, מידי רון גוטלר ועופר ארדמן, בהשקעה של כ-32 מיליון שקל, בעיקר באמצעות הקצאת מניות.

רבד, שנסחרת בשווי של 161 מיליון שקל, נשלטת (65.1%) על-ידי אהובי. רבד דיווחה במקביל כי 3.5 אירו מתוך ההלוואה כבר הועמדו לאיי.די.אן, וכ-700 אלף האירו הנוספים יועמדו לה לאחר השלמת החתימה על כל מסמכי ההלוואה, מסמכי הביטחונות והמסמכים הנלווים. ההלוואה תישא ריבית שנתית קבועה של 11% ותיפרע בתשלומים רבעוניים.

בנוסף, רבד תהיה זכאית לעמלה של 80 אלף אירו ולהשתתפות ברווחים של 300 אלף אירו, שישולמו לה בתשלומים רבעוניים. תנאי ההלוואה כוללים גם סעיף שלפיו הלוואות בעלים, בסך 1.5 מיליון שקל, שהועמדו לאיי.די.אן על-ידי בעלי השליטה בה, יהיו נחותות לפירעון ההלוואה. רבד תוכל לדרוש פירעון מיידי ו/או לממש את הבטוחות בכמה מקרים, בהם אם ההון העצמי של איי.די.אן ירד מ-80 מיליון שקל. ברבעון השלישי של 2015 עמד ההון העצמי שלה על כ-98 מיליון שקל.