טוויטר משיקה פורמט פרסום חדש - שיופיע מיד עם הכניסה אליה

המוצר, ששמו "First View", נראה כמו הגרסה של טוויטר לפרסומת בלעדית שמוצגת בעמוד הבית ■ מותג אחד בלבד יקבל את הזכויות ל-First View במשך 24 שעות, ולכל גולש היא תוצג פעם אחת

על רקע הדוחות המאכזבים שטוויטר פרסמה אתמול, ובהמשך לדיווחים כי היא מתכננת להציג בפני הגולשים את הציוצים המובילים שהחמיצו מהפעם האחרונה שבה נכנסו לאתר, יצרה טוויטר פורמט פרסומי חדש, שיקדם בברכה את המבקרים.

טוויטר תציג סרטון פרסומת בפיד מיד כשהגולשים יפתחו את היישום או ייכנסו לגרסה של המחשב השולחני.

המוצר, ששמו "First View", נראה כמו הגרסה של טוויטר לפרסומת בלעדית שמוצגת בעמוד הבית. מותג אחד בלבד יקבל את הזכויות ל-First View במשך 24 שעות, ולכל גולש היא תוצג פעם אחת במשך שעות אלה.

גולשים בארה"ב יצפו בו ראשונים, ובהמשך יצטרפו שאר הגולשים. לא ברור אם המותגים יידרשו לשלם מקדמה קבועה בגין הפרסומת, או לשלם על בסיס מספר הפעמים שבהן היא תוצג.

בהתחשב בבלעדיות ובסיכויי הצפייה של הפרסומת, קרוב לוודאי שהפורמט יעורר עניין רב יותר ויניב יותר כסף מהמפרסמים - בייחוד ממותגים בעלי תקציב גדול - לעומת ציוץ המקודם הממוצע.

"אם הפרסומת תופיע ברגע שבו אתה פותח את היישום, היא תיראה ב-100%", אמר מנכ"ל חברת המיתוג Deep Focus, איאן שאפר. "בתקופה שבה מותחים המפרסמים ביקורת על מפעילות האתרים ועל הנראות של הפרסומות, זה נשמע כמו פורמט שאפשר לסמוך עליו".

זו עשויה להיות זריקת עידוד נוספת להכנסות הפרסום של טוויטר, שצמחו ברבעון הרביעי של 2015 ל-641 מיליון דולר. כמו כן יכול הפורמט החדש לקדם את מעמדה של טוויטר בקרב משקיעים, לאחר שמניית החברה ירדה לאחר פרסום הדוחות ועל רקע עזיבתם של כמה בכירים ותהיות לגבי ביצועי החברה בעתיד.

ואולם הצמיחה בהכנסות הפרסום של טוויטר לא הייתה בעיה, אלא הצמיחה בקהל. פורמט הפרסום החדש משתלב היטב עם תוכניתה של טוויטר לבסס את הקהל שלה ולצמצם את העזיבה של אנשים שאין להם הרבה זמן לבלות בטוויטר ושאינם מוכנים להשקיע אותו במעבר על ציוצים כדי למצוא את המעניינים ביותר.

ביום שישי בלילה דיווחה BuzzFeed כי טוויטר מתכננת להשיק גרסה של הפיד, שתהיה מסוגלת לדרג ציוצים על-פי מה שהיא מעריכה כנושאים המעניינים ביותר לגולש - בדומה לפיד החדשות של פייסבוק.

פיד העדכונים ופורמט הפרסום First View נראים כמוצרים שמשלימים זה את זה. פיד העדכונים יקל על הגולשים לבדוק את הפיד שלהם ויהפוך את הביקור בטוויטר לכדאי יותר עבור אנשים שלא חיים עם טוויטר פתוח. ואילו פורמט First View יעניק לטוויטר אמצעי להרוויח מכל גידול במספרם של המשתמשים הפעילים שייצור פיד העדכונים החדש.

טוויטר אינה מדווחת כמה אנשים משתמשים בשירות שלה מדי יום, אך נכון לאוקטובר 2015 השתמשו בו 320 מיליון בני אדם בטוויטר, כולל 13 מיליון משתמשים שאין להם חשבונות טוויטר משל עצמם.