אולמרט לפני כניסתו לכלא: "יום כואב עבורי. עשיתי גם טעויות"

רה"מ לשעבר קרא בסרטון שפרסם רגעים לפני כניסתו לכלא מעשיהו: "בלב כבד אני מקבל על עצמי את גזר הדין" ■ הוא פנה לציבור: "אין אדם העומד מעל לחוק, אך כדור השלג בענייני הלך ותפח מסיבות שאינן משפטיות"

אהוד אולמרט / צילום: נועם מושקוביץ
אהוד אולמרט / צילום: נועם מושקוביץ

רגעים לפני כניסתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לכלא מעשיהו, הוא פרסם הבוקר (ב') סרטון ובו מסר: "אני ממשיך לכפור באישומי השוחד שיוחסו לי".

לדבריו, "זה יום כואב עבורי. במהלך פעילותי הענפה עשיתי גם טעויות, למרות שלדעתי הן לא היו בעלות אופי פלילי, ועל חלקן אני משלם היום מחיר יקר, אולי יקר מדי. בלב כבד אני מקבל על עצמי את גזר הדין".

בסרטון, שצולם בביתו שבשכונת מוצא בירושלים, פנה אולמרט לציבור הישראלי. "היום אני הוא זה שעומד להיכנס מאחורי סורג ובריח. אתם ודאי משערים לעצמכם עד כמה השינוי הזה מוזר וכואב עבורי ועבור בני משפחתי. בשעה זו חשוב לי לומר שאני כופר מכל וכל בעבירות השוחד יוחסו לי".

הוא הוסיף: "החיים מזמנים לי מבחן לא פשוט, ואני הולך לקראתו בעצב גדול, אבל האהבה והתמיכה להן אני זוכה מחזקות אותי".

"אין אדם העומד מעל לחוק", הוסיף אולמרט. "לדאבוני, הוצמדה לי תווית של מושחת, והיום אני ראש ממשלה לשעבר שעומד להיכנס למאסר. זהו מהלך חריג וחמור שיש מי שיראו בו אישור לחוזקה של הדמוקרטיה, אך אני מבקש לעלות את האפשרות כי כדור השלג בענייני הלך ותפח מסיבות שאינן משפטיות.

"אולי כשתשקוט הסערה, יקבלו חלק מהדברים פרשנות אחרת, והציבור יוכל לשפוט את הרגע העגום הזה במבט ביקורתי ומאוזן. אני מאמין שגם לכך זקוקה הדמוקרטיה, ואני מקווה שאז רבים יכירו בכך שנעשו ניסיונות לפתוח פתח של תקווה בתקופת כהונתי".