אלפים כבר נפלו בפח: המתיחה שתשבית לכם את האייפון

מתיחה אכזרית שהפכה בתקופה האחרונה לויראלית ברשת, מנצלת באג מסתורי במערכת ההפעלה של אייפון, וגורמת למשתמשים רבים במכשיר לבצע פעולה פשוטה שמביאה להשבתה מלאה של המכשיר

באג באייפון / צילום: מהוידאו
באג באייפון / צילום: מהוידאו

מערכת ההפעלה לניידים מבית אפל זוכה לשבחים במקרים רבים, אך מסתתרים בה גם כמה באגים שיגרמו לכם לתהות, איך לא עלו על זה עד עכשיו?! אז אם מתחשק לכם לחסל אייפון או אייפד באופן מוחלט, מתברר שקיימת דרך קלה באופן מדהים לעשות זאת: פשוט כנסו להגדרות מערכת ההפעלה, וכוונו את שעון המערכת לתאריך ה-1 בינואר, 1970 - התאריך המוקדם ביותר שניתן לקבוע.

הפעולה הזו דורשת גלילה ארוכה של תפריט כיוון השעון אבל מיד לאחר שמירת השינוי יינעל המכשיר ולא ייפתח שוב לעולם. הבאג קיים בכל מכשיר נייד מבית אפל המצויד במעבד 64 ביט. הרשימה הזו כוללת את כל מכשירי האייפון מאז האייפון 5S, את מכשיר האייפד אייר 2 והאייפד מיני 3 ו-4, כמו גם הדור הנוכחי של האייפוד טאצ'. מומחים בתחום סבורים כי התאריך המוקדם גורם לשמירת נתון שלילי בהגדרות המערכת, ש-iOS אינה מסוגלת להתמודד איתו.

ומה יגרום לאנשים לגלול את התפריט כוון השעון לאחור. פעולה לא הגיונית בעליל ובכן מסתבר שבמהלך סוף השבוע הפיצו מספר טרולים שעלו על הבאג, הודעה שכאילו הגיעה מהאתר הרשמי של אפל ובה נטען שאפל מציעה למי שישנה את התאריך במכשירו ל-1 בינואר 1970 ערכת נושא ברוח העיצוב הקלאסי של אפל מסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80.

החשש הגדול הוא לא רק מפני מעשי קונדס מטופשים כגון אלו. בעת התחברות לרשת WiFi, המכשיר מתעדכן בתאריך לפי הגדרות השרת. מה יקרה אם מישהו יגדיר את אותו שרת לתאריך ה-1 בינואר 1970? פעולה פשוטה כזו עלולה לעורר מגיפה שתהרוג לא מעט אייפונים במכה.

לפי שעה, אפל עדיין לא פרסמה תיקון לתקלה, אם כי היא מטפלת בלקוחות שמגיעים למרכזי השירות הרשמיים ומחליפה מכשירים תקולים.