לפני הכניסה לכלא: הרב פינטו יצא לבדיקות רפואיות

(עדכון) - הרב פינטו הורשע במתן שוחד והצעת שוחד לתנ"צ אפרים ברכה ונידון לשנת מאסר ומיליון שקל קנס ■ הבוקר הוא יצא לבית החולים הדסה, וב-14:00 יתייצב בכלא ניצן - שם ישהה במתקן מיוחד בשל מצבו הבריאותי ■ עשרות מחסידיו צפויים ללוותו

הרב פינטו / צילום: דרור עינב
הרב פינטו / צילום: דרור עינב

הרב הנערץ ומי שחצרו משכה אנשי עסקים ובכירים במערכת הביטחון, יאשיהו פינטו, יגיע היום (ג') לשערי כלא ניצן כדי להתחיל את עונש המאסר בן השנה שגזר עליו בית המשפט המחוזי בתל-אביב. פינטו, ראש ישיבת שובה ישראל באשדוד, שצבר פופולריות רבה בשנים האחרונות, יצא הבוקר מביתו בפעם האחרונה לפני שייכנס בשערי הכלא, והגיע לבדיקות רפואיות בבית החולים הדסה עין-כרם שבירושלים.

פינטו היה אמור להיכנס לכלא בשעה 13:00, אך בשל טיפול רפואי שלו נזקק, ובתיאום עם שב"ס, הוא ייכנס לכלא ניצן שבין חומות כלא איילון בשעה 14:00, לצד עשרות מחסידיו שצפויים ללוות אותו עד לרגעיו האחרונים כאדם חופשי.

פינטו הורשע במתן שוחד לקצין המשטרה, תת-ניצב אפרים ברכה וכן בשיבוש הליכי משפט, לאחר שהודה בעבירות אלה במסגרת הסדר טיעון שחתם עם הפרקליטות. בהסדר נקבע כי פינטו יודה במתן שוחד בסך 200 אלף דולר לתנ"צ ברכה, ובמקביל הסכים לשמש עד מדינה נגד מפקד יחידת להב 433 ניצב מנשה ארביב. בשל הודאתו הוסכם כי ירצה תקופת מאסר קצרה. לפני חודש דחה העליון את הערעור שהגיש פינטו ולהותיר על כנו את עונש המאסר בן 12 החודשים שגזר בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

פינטו יחל את תקופת מאסרו בעודו חולה במחלת הסרטן. עם כניסתו לכלא הוא יעבור בדיקות רפואיות, ובתקופה הקרובה הוא צפוי לשהות במתקן הרפואי של שירות בתי הסוהר. לפני כשבועיים, כשעבר פינטו מיון ראשוני, הוחלט להציבו במתקן המיועד לאסירים הנזקקים להשגחה רפואית צמודה.

המתקן הרפואי של שב"ס מונה מספר רב של אסירים השוהים בו ללא כל קשר לעבירות שבגינן נאסרו אלא רק לנוכח מצבם הרפואי. המתקן מכיל תאים ובהם שוהים 2-6 אסירים.