ביקורת רשות המסים: עו"ד לא רשם הכנסות של יותר מ-130 אלף שקל

במבצע ביקורת של רשות המסים בגבעתיים, בבני-ברק וברמת-גן, נמצא כי כ-10% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין

אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכו מבצע ביקורת בגבעתיים, בבני-ברק וברמת-גן. במסגרת המבצע נערכו 224 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ-10% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

המבקרים הגיעו למשרד של עורך דין ומצאו בו מספר צ'קים בסכום כולל של כ-137 אלף שקל, שלא נרשמו בספרי העסק. עורך הדין טען: "אני מוציא קבלה רק ביום הפירעון".

אצל עסק לקוסמטיקה גילו המבקרים כי בעלת העסק לא רשמה ב-3 החודשים האחרונים הכנסות של כ-14 אלף שקל. בנוסף, נמצאו בעסק ספרי הזמנות כפולים - ספר אחד משמש לרישום כל ההכנסות, ובספר השני נרשמו רק ההכנסות שבגינן הוצאו חשבוניות. בעלת העסק זומנה למשרד השומה להמשך ביקורת.

בעסק למכירת רהיטים בו התקיים מבצע של הנחות, מצאו המבקרים כי רשומות הזמנות שבחלקן שולם תשלום מלא, ובחלקן שולם תשלום חלקי. בדיקה של כלל ההזמנות מול החשבוניות שהוצא העלתה כי לא נרשמו בספרי העסק יותר מ-27 אלף שקל.

בנוסף, בעקבות מידע שהתקבל במשרד השומה, הגיעו המבקרים לפיצוצייה ששכיר המועסק בה מדווח על הכנסה של 1,000 שקל בחודש. ביקורת במקום מצאה כי אותו שכיר מרוויח למעשה בין 10,000 שקל ל-12 אלף שקל בחודש.

המבצע נערך כחלק מפעילות שוטפת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת, כמו גם להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.