המניה שמציעה חשיפה טובה להתאוששות באירופה

מחלקת המחקר של UBS ממליצים "קנייה" על מניית Vinci במחיר יעד של 70 אירו - פרמיה של 14.6% על פני מחיר המניה בשוק

vinci/ צילום: רויטרס
vinci/ צילום: רויטרס

חברת הבנייה וההנדסה Vinci   נסחרת בבורסה של פריז ושווי השוק שלה הוא 36.1 מיליארד אירו. החברה עוסקת בפרויקטי בנייה מורכבים ומתמחה בבניית תשתיות ציבוריות כמו שדות תעופה, אצטדיונים, כבישים וכדומה.

אנחנו מאמינים ש-Vinci מציעה חשיפה טובה להתאוששות באירופה, בפרט בצרפת, ובמחיר אטרקטיבי. למרות ביצועי היתר של המניה במהלך שנת 2015 ותחילת 2016, אנחנו נשארים חיוביים, על בסיס המומנטום החיובי ברווחים ותשואת ה-FCF (תזרים מזומנים חופשי) בשיעור של 8%-9% שצפויה בשנים הקרובות.

אנחנו מעלים את התחזיות שלנו בנוגע לרווח הנקי למניית Vinci לשנים 2016-2019 בכ-7% בממוצע. זאת, על מנת לשקף את ה-EBITDA הגבוה יותר מתחום הכבישים המהירים והשיפור ברווחיות שנרשם ב-2015, את שולי הרווח המעט יותר אופטימיים בתחום הבנייה, וכן את שיעור המס הצפוי הנמוך יותר, על בסיס תחזית החברה.

אפסייד פוטנציאלי נוסף עשוי להגיע ממיזוגים ורכישות שהחברה יכולה לבצע, כמו גם משיפור מהותי יותר בענף הקבלנות. וינצ'י צפויה לייצר תזרים מזומנים חופשי שיאפשר לה להחזיר בשנים הקרובות כ-1.4 מיליארד אירו לבעלי המניות. מיזוגים ורכישות נוספים, בעיקר בתחומי האנרגיה ושדות התעופה, יכולים לייצר ערך נוסף, והנהלת החברה הצהירה בעבר כי אלה התחומים שמעניינים אותה להשקעות. הרכישה שבוצעה לאחרונה, של חברת AERODOM מהרפובליקה הדומיניקנית, עדיין לא נכללת בתחזיות שלנו עד להשלמתה הסופית בחודש מארס. נציין, כי לחברה יש היסטוריה חזקה של יצירת ערך באמצעות מיזוגים ורכישות.

לאור הביצועים הטובים של המניה, אנחנו מנתחים את מה שאנו רואים כתרחישי דאונסייד/אפסייד ריאליסטיים, ומעריכים שיחס הסיכון-סיכוי עדיין נוטה לכיוון האפסייד.

מחיר היעד שלנו למניית Vinci נקבע לפי ניתוח על בסיס סיכום כל חלקי הפעילות של החברה, יחד עם מודל DCF בנוגע לתחום הכבישים, והוא עומד על 70 אירו - עלייה של 2 אירו ממחיר היעד הקודם שהצבנו, ופרמיה של 14.6% על פני מחיר המניה בבורסה. המלצתנו למניה נשארת ללא שינוי, "קנייה".

מחלקת המחקר, UBS

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם