יו"ר ומנכ"ל פרטנר: משרד התקשורת מפלה לטובת גולן טלקום

אדם צ'זנוף: "לא יכול להיות שבישראל תהיה רגולציה מפלה בין חברות התקשורת - משרד התקשורת לא אוכף את הרישיון של גולן טלקום כמו שהוא עושה עם יתר השחקנים" ■ איציק בנבנישתי: "אם רוצים שנשקיע אנחנו חייבים אסדרה שווה"

איציק בנבנישתי  / צילום: תמר מצפי
איציק בנבנישתי / צילום: תמר מצפי

אדם צ'זנוף, יו"ר דירקטוריון פרטנר, אמר במסיבת עיתונאים שערכה החברה היום (ג') לרגל השקת המותג החדש שלה, כי הוא קורא לשינוי במדיניות משרד התקשורת. "לא יכול להיות שיהיו שחקני סלולר שיקבלו הקלות והנחות שאחרים לא מקבלים", אמר צ'זנוף.

"פרטנר, כמו כל השחקנים הסלולריים בעולם, צריכה ודאות ובהירות שהיא לא מופלית לעומת שחקנים אחרים ולתקשורת יש תפקיד חשוב במלחמה בנושא הזה", אמר תוך שהוא מתכוון לאפלייה שממנה נהנית גולן טלקום שלא עומדת בתנאי הרישיון שלה לשיטתו ומשרד התקשורת מתעלם מהחובות החלים עליה.

לדבריו, "הסלולר הפך להיות אמצעי התקשורת העיקרי לצרכנים וזה מחייב השקעות כבדות, ולכן אני קורא למשרד התקשורת לבצע אכיפה שווה כדי שנוכל להמשיך ולהשקיע. קבוצת סבן מתכננת להישאר בישראל זמן רב. גם בשוק הקווי יש לחברה בעיות לא מעטות ואנו זקוקים לשינוי רגולטורי שיעזור לנו להיכנס לשוק הקווי ויסיר מאיתנו חסמים בתחום הטלוויזיה והאינטרנט".

בהמשך הוא התייחס לסוגיית ההשקעה במיזם הסיבים האופטיים - נושא שפרטנר בדקה אותו לעומק. לדברי צ'זנוף, "מה שגילינו שם לא מעודד. אין שם בסיס להתקדם, לא מבחינה טכנולוגית, לא מבחינת מבנה הבעלויות וכרגע זה נראה לא רציני".

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, דיבר על תהליך השינוי שתעבור פרטנר בדרך להיות קבוצת תקשורת, תוך שהוא חוזר על המחויבות להיכנס לתחום הטלוויזיה - נושא שרב הנסתר בו על הגלוי. בנבנישתי אמר שפרטנר תהיה בתחום התוכן והטלוויזיה אך הוא לא מוכן להתחייב מתי.

הוא הדגיש שחברת תקשורת חייבת להיות בטלוויזיה. הוא חזר על הדרישה להעברת שידורי עידן פלוס דרך האינטרנט כחלק מההקלות לשחקנים חדשים והביע תמיהה מדוע בישראל חוק כל כך פשוט שטוב לכולם אינו עובר והדבר לא קורה. הוא הדגיש שההשקעות הכבדות של פרטנר מחייבות ודאות רגולטורית ואכיפה שווה לכל השחקנים.

פרטנר השיקה נתב חדש מבית וואווי לשימוש ביתי שיאפשר הפצת אינטרנט מהרשת הסלולרית דרך WIFI בבתים. הנתב החדש יעבוד על ידי חיבור רגיל לחשמל וברגע שהוא מתחבר לרשת הסלולרית הוא מתחיל במקביל להפיץ אינטרנט רגיל כמו נתב של בזק או הוט.

המהירויות של הנתב הן בהתאם ליכולות הרשת הסלולרית, מה שאומר שהנתב יפיץ מהירויות סבירות של כמה עשרות מגה בלבד למשתמש בודד, מה שמוביל לכך שמספר משתמשים בנתב במקביל ודאי ישפיעו על מהירות הגלישה. מחיר הנתב יעמוד על 75 שקל לחודש לגלישה פלוס 15 שקל עבור הנתב ללקוחות הסלולר של פרטנר ומי שאינו לקוח החברה ישלם 120 שקל פלוס 15 שקל לחודש.