הראל-בוכריס מצטרפת לדירקטוריון דיסקונט, רונן אגסי מסתפק בפחות

וגם: "העולה החדשה" לבורסה המקומית, מטומי, פתחה היום את המסחר לרגל הצטרפותה הרשמית למסחר בתל-אביב במסגרת הרישום הכפול

רונן אגסי  / צילום:בן יוסטר
רונן אגסי / צילום:בן יוסטר

הראל-בוכריס מצטרפת לדירקטוריון דיסקונט

יודפת הראל-בוכריס מחליפה את ריצ'רד מוריס רוברטס

הנהלת בנק דיסקונט מינתה את יודפת הראל-בוכריס לדירקטורית. הראל-בוכריס, לשעבר מנכ"לית טמרס קפיטל בבעלות פויו זבלודוביץ', תחליף בתפקידה את הדירקטור הפורש ריצ'רד מוריס רוברטס.

הראל-בוכריס עוזבת את טמרס קפיטל בנסיבות שאינן מפתיעות. לפני מספר חודשים נתגלע סכסוך בינה לבין זבלודוביץ', לאחר שלטענתה, זבלודוביץ' לא שילם לחמשת עובדי טמרס בישראל בונוסים בהיקף של 1.5 מיליון שקל, וזאת למרות שהתחייב לכך כבר בשנת 2011, כחלק ממכירת חלקה של טמרס בקניוני בריטיש ישראל למליסרון. חלקה של הראל-בוכריס בעסקה אמור היה להסתכם ב-1 מיליון שקל. מאז הגיעו השניים להסדר, אולם נראה כי האווירה העכורה לא התפוגגה. 

הראל-בוכריס שימשה בעברה כמנהלת בחברת אורבוטק, והיא מכהנת עד היום כדירקטורית גם בחברת פרוטליקס. הראל-בוכריס היא אשתו של פנחס בוכריס, ששימש בעברו כמנכ"ל משרד הביטחון, מנכ"ל בזן ומפקד יחידת 8200.

יודפת הראל בוכריס / צילום:עוסי כהן
 יודפת הראל בוכריס / צילום:עוסי כהן

רונן אגסי מסתפק בפחות

שכר מנכ"ל קבוצת הביטוח הראל נמוך משל קודמיו

קבוצת הביטוח הראל מבקשת לאשר למנכ"ל החדש, רונן אגסי, שכר חודשי של 150 אלף שקל ומענק שנתי בגובה של עד 7.2 פעמים השכר השוטף (קרוב ל-1.1 מיליון שקל), שיוענק לו בתנאי שהחברה תעמוד בתנאים פיננסיים מסוימים.

אגסי נכנס לתפקידו בתחילת השנה במקום המנכ"לים המשותפים מישל סיבוני ושמעון אלקבץ, ולדברי החברה, תנאי העסקתו אינם שונים מהותית מתנאי העסקתם, "ובמרבית הפרמטרים הם פחותים מהם".

לפי הדיווח של הראל, עלות העסקתם של סיבוני ואלקבץ אשתקד עמדה על 6.6 מיליון שקל ו-5.5 מיליון שקל, בהתאמה. היחס בין העלות הכוללת של תנאי העסקתו של אגסי (ללא השפעות חד-פעמיות) לשכר החציוני בקבוצה הוא 28.5. ב-2016, עוד לפני המענק, עלות שכרו תגיע ל-3.4 מיליון שקל - שכר ותגמולים אחרים.

רונן אגסי  / צילום:בן יוסטר
 רונן אגסי / צילום:בן יוסטר

המותג 8200 ישנה את העולם

בשבוע שעבר ערכה תוכנית ההאצה החברתית של עמותת בוגרי 8200 את אירוע השיא בפעילותה, במסגרתו נבחרו 10 סטארט-אפים המבקשים לספק פתרונות טכנולוגיים לבעיות חברתיות. במהלך אירוע הפיץ' הוצגו המיזמים, וזאת בכדי לנסות ולגייס הון ראשוני ו/או משקיע שיעזרו להם להגשים את החלום, וכך אולי לתרום לחברה.

במהלך האירוע ציין ניר למפרט, מנכ"ל מר תעשיות ויו"ר עמותת בוגרי 8200, כי "אנחנו מרגישים תחושה של שליחות ממש, לנצל את השם, המותג והניסיון של חברי עמותת בוגרי 8200 על-מנת לשפר ולו במעט את החיים בישראל".

בין המיזמים ניתן היה לראות את EyeControl - סטארט-אפ שפיתח משקפיים שמאפשרים לחולי ALS ולנכים לתקשר עם סביבתם בכל מקום באמצעות מצמוץ ותנועות אישונים המתורגמים למשפטים; ואת Talk It - אפליקציה בעלת יכולת להחזיר לאנשים בעלי דיבור לקוי את היכולת לתקשר.

באירוע נכחו בין היתר: אוריה לין, מנהל התוכנית החברתית; עו"ד גיל ברנדס, שותף מנהל במשרד עורכי הדין נשיץ-ברנדס-אמיר; דני חן, המשנה למנכ"ל כיל; יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים; יריב נורנברג, ראש נציגות הבנק השווייצרי יוליוס בר; ואחרים. 

נורברג לין למפרט סרוסי וחן / צילום: אפי יוספי
 נורברג לין למפרט סרוסי וחן / צילום: אפי יוספי

לגמליאל אין אשליות בקשר ללונדון

אגי"ב, ארגון-הגג של הישראלים בבריטניה, ערך בשבוע שעבר במרכז הקבלה בלונדון אירוע המוקדש להעצמה נשית. לאירוע התייצבו כ-120 נשות עסקים מכל רחבי בריטניה וישראל, בהן מירי מיכאלי, שליחת ערוץ 10 באנגליה; רונית ריבק-מדרי, סגנית ויצו אנגליה; ענת קורן, יו"רית אגי"ב; והשרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שהגיעה לעיר בכדי להיפגש עם חברי וחברות פרלמנט ונשות ויצ"ו אנגליה.

גמליאל למדה במהלך הביקור כי אחוז נשות העסקים בבריטניה גבוה יחסית למדינות המערב, וזאת הודות למדיניות הממשלתית. היא, מצידה, סיפרה על הדרך שלה. "בפוליטיקה, כמו בעסקים, מתחילים מלמטה, עובדים קשה ומסמנים מטרות ושואפים תמיד גבוה", אמרה גמליאל.

היא לא שכחה להזכיר להן כי "למרות שבחרו לחיות בחו"ל, אין כמו ישראל, והן תמיד יוכלו לחזור ולשגשג בעסקיהן גם בארץ".

ריבקין מדרי גמליאל וקורן / צילום:תמי קזדן
 ריבקין מדרי גמליאל וקורן / צילום:תמי קזדן

גאווה ישראלית בבורסה - 1

חברת הטכנולוגיה מטומי מצטרפת לבורסה בתל-אביב

"העולה החדשה" לבורסה בתל-אביב, מטומי, פתחה היום (ג') את המסחר לרגל הצטרפותה הרשמית למסחר בתל-אביב במסגרת הרישום הכפול, בנוכחות יו"ר הבורסה אמנון נויבך והמנכ"ל יוסי ביינארט.

מטומי, שמספקת טכנולוגיה לפרסום מבוסס ביצועים, נסחרה עד כה רק בבורסה של לונדון, בה הונפקה לפני כשנה וחצי.

"כשהקמנו את מטומי ב-2007 רצינו להקים חברה ישראלית, רווחית ומובילה", אמר המנכ"ל עופר דרוקר. "רצינו להוכיח שבישראל אפשר להקים לא רק סטארט-אפים אלא גם חברות מובילות ומהותיות. היום אני גאה להיות במעמד הזה ולהגיד שמטומי היא חברה מובילה בתחומה, רווחית וצומחת. אנו גאים ונרגשים להיות במעמד הזה, ומודים למשקיעים הישראלים שכבר מביעים אמון בחברה ומבקשים להודות לבורסה על הליווי והסיוע בתהליך. אנו קוראים לחברות ישראליות איכותיות נוספות להצטרף לבורסה".

מנכ"ל הבורסה בתל-אביב, יוסי ביינארט, התייחס להקלות שיש לתת לחברות ישראליות ואמר כי "מדינת ישראל, אחרי הרבה מחשבה, הבינה שצריך לתקן את העיוות שחברות ישראליות נסחרות רק בחו"ל ולתת להן הקלות, כך שיוכלו לעשות רישום כפול. לאחרונה שרת המשפטים חתמה על שורה של הקלות רגולטוריות, ומדינת ישראל חוקקה את חוק המו"פ שמאפשר גם הוא הקלות לחברות טכנולוגיה שנרשמות למסחר בבורסה".

הוא הוסיף כי הוא מקווה שחברות היי-טק ישראליות נוספות "ימצאו את הבורסה כבית חם עבורן".

אמנון נויבך ועופר דרוקר / צילום: גיא אסייג בלום
 אמנון נויבך ועופר דרוקר / צילום: גיא אסייג בלום

גאוה ישראלית בבורסה - 2

שבוע היהלומים הבינלאומי נפתח ברמת-גן

כ-500 יהלומנים ובכירי תעשיית היהלומים בעולם, הגיעו אתמול (ב') לבורסה ליהלומים ברמת-גן לרגל פתיחת שבוע היהלומים הבינלאומי. לכבוד המאורע, ואולי גם ברוח הוולנטיין, הובא לאירוע יהלום ענק במשקל 74 קראט המעוצב בצורת לב. היהלום שייך ליהלומן אבנר צופיוף, ולאור כובד משקלו, הוא מיקד תשומת-לב רבה, מאחר שהוא זכה לאבטחה צמודה 24/7 של שני מאבטחים. רק לאחר משא-ומתן נאות צופיוף להוציא את היהלום מכספת התצוגה לבקשת תכשיטן מלונדון.

את האירוע הנוצץ פתח יורם דבש, נשיא בורסת היהלומים, שהבהיר: "תקופה זו מחייבת אותנו לחיסכון ויעילות, ואנו מבטיחים לעשות זאת ולהחזיר את בורסת היהלומים הישראלית להיות מובילה עולמית".

בערב נערך אירוע גאלה במלון ליאונרדו סיטי, שם הוענק אות ההערכה הגבוה ביותר של בורסת היהלומים (Israel Diamond Exchange League of Honor) לתכשיטן סטיבן וובסטר, המוכר כמי שאמון על תכשיטיה של מדונה.

עוד הגיעו: קובי קורן, נשיא התאחדות היהלומנים; שמואל שניצר, יו"ר מכון היהלומים; אלי אבידר, מנכ"ל בורסת היהלומים; גיטאנו קבליירי, נשיא פדרציית התכשיטים העולמית; אלי אייזקוב, יו"ר המרכז הבינלאומי ליהלומים ותכשיטים בפנמה; אדם לאו, מנכ"ל ארגון היהלומים והתכשיטים של הונג-קונג; פטריסיה סידווד, מנכ"לית מועצת היהלומים העולמית; ומואיז סייאנס, נשיא בורסת היהלומים במילאנו. 

אבידר וובסטר ודבש / צילום:אלעד גוטמן
 אבידר וובסטר ודבש / צילום:אלעד גוטמן