צפו: בואינג מציגה את מטוס הנוסעים החדש ביותר בשוק

התשובה של בואינג למטוס הפופולארי ביותר של איירבוס: הכירו את הדגם החדש והמתקדם שמסמן את הדור הבא של מטוסי הנוסעים - מהירים יותר וחסכוניים בדלק ■ צפו בוידאו

בשלהי שנת 2015 השלימה חברת בואינג את בניית מטוס הנוסעים שלה , דגם ה-מקס 8 737 בברנטון, וושינגטון ובתחילת 2016 הוא אף ערך את טיסת ההשקה שלו. לא הרבה יודעים אבל למעשה בואינג חוזרת לדגם הישן שלה לאחר תקופת ייצור קצת פחות מוצלחת מבחינת החברה. מדובר בגירסה משודרגת המצטרפת למשפחת ה-737 של בואינג כחלק מסדרת המטוסים הנמכרת ביותר בתעשיית התעופה האזרחית מאז ומעולם. תעשייה שהחלה את דרכה בשנת 1965.

בואינג הספיקה למכור מאז למעלה מ- 13,000 מטוסים של דגם ה-737 כשהדגם הראשון יצא בשנת 1967 וקיבל את הכינוי "בייבי בואינג". בסוף שנות השבעים בואינג פיתחה דור נוסף של מטוסי 737 שנקרא הסדרה הקלאסית, מטוסים שהצטיינו בקיבולת גבוהה מאוד של נוסעים יחסית למטוסים אחרים, מנועים חזקים וצריכת דלק משופרת.

בשנת 1997 הציגה בואינג את מטוס ה-737 "הדור הבא" עם תא טייס עשוי מזכוכית, מבנה אווירודינמי שמסייע בחסכון בתצרוכת הדלק, תכונות עליהן שומרת בואינג גם בגירסה החדשה אותה היא מוציאה כיום.

התחרות עם מטוס האיירבאס איי-320 הוציאה מבית בואינג את הגירסה האחרונה במשפחה שנקראה 737 מקס ולאחריה כבר יצאו גרסאות פחות מוצלחות או פחות נמכרות של החברה - הג'מבו 747 והרוקי 787 דרימליינר.

בואינג הבינה שכדי להתחרות מול איירבאס היא חייבת לחזור לדגם שהצליח עבורה וכך גם יצא לדרך פרויקט ה--737 מקס 8. בדגם החדש הוכנסו שיפורים משמעותיים שהביאו להפחתת צריכת הדלק, ביניהם מבנה הכנפיים שעבר מקצה שיפורים תוך הפגנת אווירודינמיקה משופרת והפחתת משקל. בסה"כ על פי החברה מפגין המטוס שיפור של 20% ביעילות תצרוכת הדלק מאשר דגם ה-737 האחרון ואולי חשוב מכך עלויות תפעול זולות ב-8% לנוסע.

על הנייר, שוב כך טוענים בבואינג, יש כבר קרוב ל-3,000 הזמנות עבור המקס 737 החדש במחירים של 2015. מחירו של הדגם הקטן של המקס 7 מתחיל ב-90.2 מיליון דולר בעוד שדגם המקס 9 כבר עולה 116.6 מיליון דולר למטוס.