אגודת העיתונאים בת"א לבג"ץ: למנוע פתיחת תאגיד השידור ב-31 במארס

אגודת העיתונאים בת"א טוענת בעתירה לבג"ץ כי "נכון ליום הגשת עתירה זו, תאגיד השידור החדש שאמור לבוא בנעלי רשות השידור (בפירוק) אינו ערוך לשדר"

אגודת העיתונאים בתל-אביב מבקשת מבג"ץ למנוע את תחילת פעילות תאגיד השידור הציבורי הישראלי ב-31 במארס 2016.

בעתירה, שהוגשה היום (ד') בצהריים באמצעות עורכי הדין אילן בומבך ויריב רונן, דורשים העיתונאים מבג"ץ להוציא צו שידחה או ישנה את מועד "יום התחילה" של הגוף החדש שאמור להחליף את רשות השידור שבפירוק.

כמו כן דורשת האגודה הסבר מדוע לא פועל משרד התקשורת לתיקון חוק השידור הציבורי הישראלי, כך שתחילת פעילותו של התאגיד תידחה בחצי שנה.

"ב'יום התחילה', אמורה רשות השידור (בפירוק) להיסגר לאלתר, וכל עובדיה אמורים להיות מפוטרים, ללא שנערכו לקלוט אותם בתאגיד השידור החדש (לפי מכסה מינימלית - 25% מעובדי רשות השידור (בפירוק)", לשון עתירה. "נכון ליום הגשת עתירה זו, תאגיד השידור החדש שאמור לבוא בנעלי רשות השידור (בפירוק) אינו ערוך לשדר, וברור כי ביום התחילה הנוכחי (31.3.16) אין ביכולתו לפתוח את השידורים, כאשר הוא ממלא את כל הדרישות המהותיות של חוק השידור הציבורי".

עוד נטען בעתירה כי עד עתה "נקלטו בתאגיד השידור החדש 33 עובדים בלבד, מהם 11 עובדי רשות השידור / רשות השידור (בפירוק) / הטלוויזיה החינוכית הישראלית. זאת אל מול תקן שיא של 853 עובדים. גם לגבי אותם עובדי רשות השידור (בפירוק) שאמורים להיקלט בתאגיד השידור החדש - הרי שטרם הוסדר המעבר שלהם, ולא ברור איך ומתי הוא יתבצע". 

על-פי עתירה, תאגיד השידור לא עומד בדרישות המינימליות של החוק, ובכלל זה לא מונתה מועצת תאגיד השידור הישראלי בת 12 חברים, והמדינה גם איננה עומדת בחובת המימון הזמני של רשות השידור (בפירוק) עד הקמת התאגיד החדש".

העתירה הוגשה נגד שר התקשורת וראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, רשות השידור (בפירוק), תאגיד השידור הישראלי, אגודת העיתונאים בירושלים והסתדרות העובדים הכללית החדשה. 

סליחה תקלה
 סליחה תקלה