פרשת רצח תאיר ראדה: רומן זדורוב הגיש בקשה לדיון נוסף

נושא "הספק הסביר" שעלה בהרשעתו של רומן זדורוב ברצח תאיר ראדה הוביל את פרקליטיו להגיש בקשה לדיון נוסף, הפעם בהרכב מורחב של ביהמ"ש העליון ■ עורכי הדין נימקו את הבקשה בסתירות בתיק ובהתעלמות מראיות

רומן זדורוב / צילום: חגי אהרון
רומן זדורוב / צילום: חגי אהרון

חודשיים לאחר שבית המשפט העליון הרשיע את רומן זדורוב ברצח הנערה תאיר ראדה לפני כ-9 שנים, הגישו היום (ד') פרקליטיו של זדורוב בקשה לדיון חוזר בפרשה. מיד לאחר ההכרעה כבר הודיעו עורכי הדין לבית המשפט העליון כי בכוונתם לבקש דיון נוסף בתיק - הפעם בהרכב מורחב של בית המשפט העליון, שייבחן את "הספק הסביר" שעלה בדיון הקודם.

בדצמבר האחרון דחה דחה הרכב של 3 שופטי העליון את ערעורו של זדורוב, לאחר שזה הורשע כבר פעמיים בבית המשפט המחוזי. עורכי דינו הודיעו כי בכוונתם להגיש בקשה חריגה לבית המשפט העליון לקיים דיון נוסף, שיתבסס על דעת המיעוט של השופט יורם דנציגר, שסבר כי יש לזכות את זדורוב מחמת הספק.

פרקליטיו של דזורוב, עורכי הדין משה שרמן וירום הלוי, נימקו את הסיבות לבקשה לדיון חוזר, בהן התעלמות לטענתם מראיות מזכות. "מדובר בראיות מהותיות בעל משקל סגולי. שורת הצדק מחייבת את הבאתן של ראיות אלה", הסבירו עורכי הדין. 

ראשית הסבירו השניים כי ההתעלמות מהמשמעות של העקבות הזרות שנמצאו בתא השירותים בו התגלתה גופתה של תאיר היא עוול גדול שנגרם לזדורוב. "הודגם כי המשקל שניתן לטביעת הנעל שנמצאה בתא השירותים ולא הייתה שייכת לזדורוב הוא בעל משקל מזכה - מה שלא קרה בפועל בהכרעת הדין", הסבירו הסנגורים.

עוד נומקה הבקשה בכך שנמצאו סתירות בתיק, והן אלה שהובילו לקיומו של ספק סביר. "הודאת הנאשם בביצוע העבירה, סותרת סתירה מהותית וחזיתית פרט מהותי השייך לאופן ביצוע העבירה: העקביות שבה טען שחתך את מותנה של הקורבן, אך לא היה לה חתך במותן, והעבודה שבמהלך השחזור ביקש לעלות עוד קומה, ולא עצר בקומה הנכונה. מדובר במצב שבו ראיה משמעותית עומדת בסתירה לראיות המפלילות את הנאשם".

בנוסף העלו עורכי הדין גם את נושא החתך שהתגלה על סנטרה של תאיר, בו התגלו ראיות חדשות יממה בלבד לפני הדיון בו הורשע. "הוכח כי החתך בסנטר המנוחה בוצע באמצעות להב משונן", אמרו פרקליטיו של זדורוב.

השניים גם התייחסו לחילוקי הדעות בקרב השופטים בהכרעת הדין האחרונה, בעיקר בין השופט דנצינגר לשופט עמית. "במסגרת הביקורת הנוקבת והחריגה בחומרתה שמתח כבוד השופט דנציגר על קביעותיו של כבוד השופט עמית, דנציגר כמעט 'האשים' את כבוד השופט עמית בהתעלמות מעיקרון הספק הסביר או בהיפוך נטל ההוכחה".