הוט לנתניהו: התערב בהחלטות מועצת הכבלים והלוויין

לדברי הוט, המועצה פועלת ללא סמכות ומתערבת בנושאים כלכליים שאינם בתחום סמכותה, תוך שהיא יוצרת נזקים גדולים לחברות התקשורת

הוט וחברת-האם שלה אלטיס פונות לראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש גם כשר התקשורת, ומבקשות ממנו להתערב בסיטואציה הבעייתית שנוצרה בשוק השידורים בעקבות החלטותיה של יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב.

בראשונה פנתה אלטיס באמצעות מנהל העסקים של החברה, מישל קומבס, לנתניהו וכתבה כי בעלי המניות של החברה באירופה ובארה"ב קובלים על הרגולציה בארץ ועל המגבלות שהיא מטילה על חברות התקשורת. קומבס ביקש מראש הממשלה למנוע מצב שבו מועצת הכבלים והלוויין - הכפופה למשרד התקשורת ואמורה לעסוק רק בנושאים תכניים - מתערבת בתחומים כלכליים של חברות השידורים, בנושאים שאינם בסמכותה בכלל. 

הוט מנהלת מאבק נגד מועצת הכבלים והלוויין בשל החלטתה לעצור מבצעים - החלטה שהמועצה ביטלה באופן רשמי, אך בפועל דרשה מהוט ומ-yes להתחייב בעל-פה שלא להעלות מחירים, כל עוד היא עורכת שימוע לקביעת כללים חדשים בנושא מחירי החברות. קומבס טוען כי ההחלטה להקפיא מבצעים - החלטה שכאמור המועצה חזרה בה ממנה - מנוגדת לאינטרס של הצרכנים בשווקים תחרותיים. 

במכתב ששלחה טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית הוט, היא כותבת כי למועצת הכבלים והלוויין אין סמכות חוקית לקבוע מדיניות תעריפים או רגולציה כלכלית בתחום השידורים, ואין לה גם סמכות להורות על הקפאת מחירים בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. לדברי מנכ"לית הוט, רק יו"רית המועצה, ביחד עם מנכ"ל משרד התקשורת, מוסמכים לעכב מבצעים.