בקי גריפין נגד אייל ברקוביץ': "מוכנה ללכת לפוליגרף"

העיתונאית בקי גריפין, שפרסמה פוסט בו טענה כי כדורגלן העבר הטריד אותה מינית, מתייחסת לראשונה לפרשה: "נשים לא מוכנות לשתוק יותר, אי-אפשר שאנשים כמוהו יהוו מודלים לחיקוי לציבור" ■ ברקוביץ': "לא היו דברים מעולם"

לאחר שפרסמה פוסט ובו טענה כי הוטרדה מינית על-ידי כדורגל העבר אייל ברקוביץ', התייחסה אמש (ו') שדרנית הספורט בקי גריפין לדברים הקשים שכתבה ברשת החברתית. "כמה אפשר שאנשים כמוהו ימשיכו להיות בעמדות ויהוו מודלים לחיקוי", תהתה בראיון ל"אולפן שישי" בחדשות 2 והדגישה - אני מוכנה ללכת לפוליגרף.

גריפין טענה כי היא בחרה לא להגיש תלונה נגד הכדורגלן, שהפך בשנים האחרונות לפרשן ספורט, משום שחששה שאף גורם לא יאמין לדבריה. "הפוסט מדויק", אמרה. "הבן אדם עקב אחריי - בגלל שזו נורמה. אין מקום להתלונן".

"הייתי בבר מלא אנשים", שחזרה גריפין. "העפתי אותו ממני. אני לא אלך להגיש ב-3 בלילה תלונה במשטרה נגד הכדורגלן הכי מוכר במדינת ישראל. ברקוביץ' הוא כוכב-על".

במהלך הראיון נשאלה גריפין אם היא בחרה לפרסם את הדברים לאור פרשות האחרונות בהן היו מעורבים ינון מגל והשחקן משה איבגי. "אני חושבת שמשהו מתעורר פה", ענתה. "נשים לא מוכנות לשתוק יותר. המשפט הציבורי עובד, המשפט הקונוונציונלי לא".

עם פרסום הפוסט הודיע ברקוביץ' כי הוא מתכוון להגיש תביעה נגד גריפין. היא מצדה, טענה כי אין לה בעיה להתעמת עם הכדורגלן: "אני מוכנה להיבדק בפוליגרף", אמרה.

אייל ברקוביץ' מסר בתגובה: "לא היה ולא נברא, עלילת-שווא של בחורה שקרנית שמחפשת פרסום".

"הוא דחף לי בכוח ידיים למכנסיים"

הסערה החלה כשגריפין פרסמה ביום חמישי פוסט חריף נגד ברקוביץ', המאשים אותו בביצוע מעשה מגונה והטרדה מינית. "הוא דחף לי בכוח ידיים למכנסיים", תיארה. את הדברים כתבה גריפין בתגובה לפוסט אחר שהעלה עורך "כלכליסט", אוריאל דסקל, ובו צילום מסך של חילופי הודעות בין ברקוביץ' ומנחה הטלוויזיה חיים אתגר, בו קילל וכתב: "תזדיין יא הומו". הגידופים מצד ברקוביץ' כלפי אתגר הגיעו בעקבות תחקיר שנערך עליו לתוכנית "אנשים".

"מעבר לפירוט של אוריאל דסקל כאן לגבי התופעה ושמה ברקוביץ', רק אוסיף שהוא עקב אחרי עם הרכב פעם ממסעדה ('קיוטו' בהרצליה) לבר ('אייס' בתל-אביב)", ציינה גריפין. "שם הוא דחף לי בכוח ידיים למכנסיים - במקום הומה אדם - ומן הסתם העפתי אותו ממני".

"הוא המשיך וניסה לגרום לי לעזוב את המקום כדי ללכת איתו לחדר שלו בבית-מלון, כי לדבריו הוא היה 'מת לקרוע לי ת'צורה'", המשיכה גריפין. "אני מוכרחה לציין שעד אותו ערב לא הייתה לי שום היכרות מוקדמת עם האיש, שבעיניי דוחה מכל מבחינה. הוא גם היה כבר נשוי".

"מעבר לכעס מהחוצפה המטורפת - הרגשתי בעיקר עלבון והשפלה", הוסיפה גריפין. "מי הוא חושב שהוא? חתיכת אפס. היה ברור שהוא חי בתחושה שהכול מותר ומגיע לו. הוא מעל כולם וגם מעל החוק. כי כן, מה שאייל ברקוביץ' עשה לי זו עבירה פלילית. וברור לכם שאני לא היחידה, נכון?".