צפו: המיליארדר ריצ'רד ברנסון חשף חללית נוסעים חדשה

250 אלף דולר לכרטיס: 16 חודשים לאחר התאונה הקטלנית שהרסה את החללית הקודמת במיזם השאפתני של המיליארדר, נחשפה ספינת החלל החדשה והנוצצת "אחדות", שנחשבת למילה האחרונה בתחום

ריצ'רד ברנסון והחללית החדשה / צילום: רויטרס
ריצ'רד ברנסון והחללית החדשה / צילום: רויטרס

סר ריצ'ארד ברנסון וסטיבן הוקינג השיקו בסוף השבוע את ספינת החלל הפרטית החדשה unity של חברת וירג'ין גלקטיק, חברת תיירות החלל הפרטית, שמייעדת אותה לטיסות מסחריות. טקס ההשקה נערך במעמד ברנסון ומשפחתו, האסטרונאוטים העתידיים של וירג'ין גלקטיק, ושותפים. פרופ' סטיבן הוקינג שנשא נאום מוקלט בטקס, הכתיר את החללית בשם unity (אחדות) ואמר, "אם אהיה מסוגל, אהיה מאוד גאה לטוס בחללית זו".

החללית unity משתייכת לדגם SpaceShipTwo שנועד להטיס לחלל צוות של שני אסטרונאוטים עם שישה נוסעים. תוכנית הטיסה של וירג'ין גלקטיק מורכבת משיגור אווירי של החללית, שתינשא על ידי מטוס, נסיקה מופעלת רקטות במהירות הגבוהה פי שלוש וחצי ממהירות הקול, וכמה דקות של חוסר משקל, דממת החלל, ותצפית על כדור הארץ מהחלל בטיסה תת מסלולית.

בישראל החלה הזכיינית galactic dreamlines להיערך למכירת כרטיסי טיסה לישראלים בחללית החדשה. עם זאת, טרם נקבע מועד לתחילת הטיסות המסחריות.

ב-31 באוקטובר 2014 התרסקה החללית ספייסשיפ 2 (SpaceShipTwo) של וירג'ין גלקטיק, במהלך טיסת ניסוי במדבר מוהאבי ובכך סוכלה התוכנית לטיסת הבכורה, שתוכננה לאביב 2015 בה היו אמורים לטוס גם ברנסון ובנו. ברנסון סיפר אז כי כמעט 800 תיירי חלל פוטנציאליים רכשו כרטיסים ב-250 אלף דולר כל אחד. אולם ההתרסקות טרפה את הקלפים.

החללית החדשה היא הראשונה מסוגה המיוצרת על ידי spaceship company , זרוע הייצור בבעלותה המלאה של וירג'ין גלקטיק. תהליך הבנייה של החללית החל בשנת 2012, כאשר כל אחד מהרכיבים עבר סדר בדיקות מחמירות לפני ההרכבה. כעת תחל החללית לעבור סדרת מבדקים וניסויי טיסה אוויריים. במקביל כבר החלה spaceship company לעבוד על החללית הבאה. הזכיינית הישראלית galactic dreamlines כבר החלה לשווק כרטיסים לטיסות העתידיות של unity , בעלות של 250,000 דולר.