"שבוע האפרטהייד": כרזות שנאה נגד ישראל ברכבת בלונדון

במסגרת קמפיין פרו-פלסטיני חדש נתלו מודעות אנטי-ישראליות בקרונות ה"טיוב" - הרכבת התחתית של בירת בריטניה ■ המודעות, שנתלו כחלק ממה שהוגדר כ"שבוע האפרטהייד הישראלי", מאשימות את ישראל בהוצאה להורג של מחבלים בגל הטרור האחרון ואת רשת BBC בסיקור מוטה נגד הפלסטינים

קמפיין פרו פלשתיני נגד ישראל ברכבת התחתית בלונדון / מתוך טוויטר
קמפיין פרו פלשתיני נגד ישראל ברכבת התחתית בלונדון / מתוך טוויטר

"מדינת אפרטהייד", "משפט שדה" ו"רצח" אלה רק חלק מהסיסמאות נגד ישראל המתנוססות בימים אלה על קירות הרכבת התחתית בלונדון. על-פי דיווחים בבריטניה, שלטי השנאה הללו נתלו במסגרת קמפיין "שבוע האפרטהייד הישראלי".

הקמפיין האנטי-ישראלי מופנה לא רק נגד ישראל עצמה, אלא גם נגד הממשלה וכלי התקשורת בבריטניה, שלפי המודעות תומכות בכיבוש ופועלות נגד הפלסטינים. ככל הנראה הקמפיין הזה כולל 4 גרסאות שונות - כל אחת עוסקת בנושא אחר.

כך למשל באחת המודעות מופיע צילום מסך מעובד של רשת ה-BBC, ובו ציטוט המסביר כי העורכים והכתבים מעריכים את חייהם של ישראלים הרבה יותר מחייהם של הפלסטינים.

באותו פוסטר ישנה גם התייחסות לגל הטרור האחרון ובה נטען כי מאז חודש אוקטובר 2015 נהרגו 142 פלסטינים ויותר מ-15 אלף נפצעו. בשום חלק במודעה לא מצוין כי מרבית ההרוגים הם מחבלים שרצחו או ניסו לרצוח ישראלים חפים מפשע. כמו כן הכותבים לא טרחו לציין את מספר הישראלים שנרצחו בפיגועים.

במודעה אחרת מואשמת חברת השמירה הבינלאומית G4S בשיתוף פעולה עם ה"אפרטהייד" הישראלי משום ששומריה מועסקים בבתי הכלא. "מדי שנה מוחזקים יותר מ-500 פלסטינים ללא משפט בבתי סוהר בהם שומרים עובדי החברה", נכתב.

"ראיתי את השלטים המעוותים וקפאתי במקום", סיפרה אפרת יונה רובין, תיירת מישראל. "לא ייתכן שרכבת ציבורית תשתף פעולה עם תעמולה כזאת. לא פלא שאירופה נגדנו, מטמיעים את השנאה ההרסנית עם תעמולות כאלה".

בתוך כך, גורמים בתנועת החרם נגד ישראל, ה-BDS, ושליח הרשות הפלסטינית בלונדון, קראו ליו"ר בית הנבחרים שלא לאפשר ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לנאום בפרלמנט הבריטי ולהיפגש עם בכירים בשל היותו תושב השומרון. "קריאותיהם לחרם, של גורמים פרו-פלסטינים צבועים ומסיתים, לא יניאו אותי מלהופיע בפרלמנט ולספר את האמת של ישראל", אמר אדלשטיין בתגובה לקריאות.