"ידיעות" סירבה לתת לקמפיין פרטנר מיקומים מועדפים בסופ"ש

זניט, חברת המדיה של פרטנר, ביקשה עמודים מבוקשים שבהם נמצאים לקוחות גדולים - ונענתה בשלילה ■ בזניט מכחישים

מלחמת המיקומים המועדפים של פרטנר מגיעה גם לעיתונות: ל"גלובס" נודע כי לאחר שפרטנר החליטה להוריד את קמפיין ההשקה המחודשת מהטלוויזיה כיוון שלא הצליחה לקבל מיקומים מועדפים שיהפכו את הקמפיין לאפקטיבי, מתרחש עתה קרב חדש בזירת העיתונות המודפסת.

פרטנר, באמצעות חברת המדיה שלה זניט, מנסה להשתלב במיקומים המועדפים במוספי סוף השבוע של "ידיעות אחרונות". בזניט מכוונים למיקומים בעמודים 3 או 5, אך ב"ידיעות" מסרבים ליישר קו עם הבקשה. 

עיתונות אמורה להיות דווקא נקודת החוזק של קבוצת פובליסיס. משרדי הפרסום של הקבוצה, באומן-בר-ריבנאי וגליקמן-שמיר-סמסונוב, הם משרדי הפרסום של "ידיעות אחרונות". עם זאת, באומן הוא גם משרד הפרסום של גוגל, הנחשבת כיום לאויב הגדול של המדיה המסורתית בכלל ושל העיתונות בפרט. פובליסיס היא מהקבוצות היחידות בארץ שמחזיקה חברה-בת המתמחה בעיתונות, סמארט מדיה של עמי קדם - לשעבר בכיר בקבוצת "הארץ". קדם הוא זה שמוביל את הקרב הנוכחי של פובליסיס מול העיתונות.

כפי שנחשף ב"גלובס", מהלך ההשקה המחודשת של פרטנר, שהיה אמור להיות מהעוצמתיים בישראל, עלה על שרטון בשל סכסוך ואי-הבנות מסחריות של חברת המדיה זניט, הרוכשת מדיה לפרטנר, עם זכיניות הטלוויזיה המסחרית.

הקמפיין אמור היה לעלות לאוויר בשבת שעברה בשידורי קשת בערוץ 2, אך מאחר שלזניט וקשת יש סכסוך כספי מסחרי, הקמפיין לא עלה. לזניט ולפרטנר אין הסכמים שנתיים עם הזכיניות, וכתוצאה מכך, כשניסו להעלות את הקמפיין לרשת וערוץ 10, הם לא הצליחו לקבל מיקומים מועדפים, קמפיין ההשקה נדחק לעומק ברייק הפרסומות, ובפרטנר החליטו להוריד אותו מהאוויר אחרי יום בלבד. נראה כי הכוונה הייתה להפעיל יותר כוח במדיומים אחרים, אבל עתה מתברר כי זה לא כל-כך פשוט.

מזניט נמסר: "לא היה ולא נברא". ב"ידיעות אחרונות" סירבו להגיב לדברים.