נכשלה הצעת הרכש של עמוס לוזון לדורי בנייה

אמש עדכנה החברה כי "שיעור ההחזקות שלא נענו להצעה מהווה יותר מ-5% מהון המניות המונפק של החברה", ובשל כך "לא תבוצע הצעת הרכש, ודורי קבוצה לא תרכוש מהניצעים מניות כלשהן בהתאם לתנאי ההצעה"

עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי
עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי

נכשל ניסיונו של עמוס לוזון למחוק את מניות דורי בנייה מהמסחר. אמש (ד') עדכנה החברה כי "שיעור ההחזקות שלא נענו להצעה מהווה יותר מ-5% מהון המניות המונפק של החברה", ובשל כך "לא תבוצע הצעת הרכש, ודורי קבוצה לא תרכוש מהניצעים מניות כלשהן בהתאם לתנאי ההצעה".

אם לוזון יתעקש להשלים את המהלך, נראה שהוא יצטרך לשפר משמעותית את הצעתו. לוזון פרסם באמצעות קבוצת דורי  לפני כשבועיים הצעת רכש מלאה לכ-14 מיליון מניות דורי בנייה  בהשקעה של 4.7 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 33 אגורות - גבוה בכ-5% ממחירה היום ובכ-2% בעת פרסום ההצעה.

ניסיון המחיקה של לוזון מתבצע שבועות ספורים לאחר שמניות השליטה בקבוצת דורי עברו לידיו, ברכישת בזק מידיה של ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב, תמורת פחות מ-10 מיליון שקל - מכירה שהגיעה לאחר דרמה סביב כישלון הצעת רכש שהגישה גזית גלוב למחיקת מניות קבוצת דורי מהמסחר.

עוד עדכנה אתמול דורי בנייה, כי היא בוחנת אפשרות למימוש אופציית פוט שהוענקה לה על ידי קבוצת דורי, לחייב את החברה האם לרכוש ממנה את מלוא מניות חברת רום גבס במחיר מימוש של 106 מיליון שקל - מחיר המשקף את שווי השקעת דורי בנייה במניות רום גבס הרשום בספרים. בדורי בנייה הוסיפו כי "מימוש האופציה כאמור, ככל שיוחלט לבצעו, כפוף לאישורים על-פי דין, אשר אין ודאות כי יתקבלו". החברה הבת רום גבס, שנוסדה ב-1997, היא חברה קבלנית המתמחה בביצוע עבודות גמר ומערכות וכן בעבודות בנייה הכוללות את שלב השלד בפרויקטים יוקרתיים.

השבוע נודע כי הכאוס הפיננסי שהתרחש בדורי בנייה, ושבא לידי ביטוי בהפסדי ענק של מאות מיליוני שקלים בה ובחברה האם דורי קבוצה, עלול להגיע לחקירה פלילית, וזאת לאחר שחוקרי רשות ני"ע פשטו על משרדי החברה, החרימו מסמכים ותישאלו עובדים בכירים לשעבר בחברה. הביקור של חוקרי הרשות בקבוצת דורי נעשה עוד לפני שהשליטה בקבוצה עברה לידי לוזון.

ברשות ני"ע החלו לפני כמה חודשים לבצע בדיקות בעניינה של דורי, בעקבות דיווחיה לגבי סטיות באומדני העלויות של פרויקטים בביצועה, שהחלו בהערכות להפסד של עשרות מיליוני שקלים (בתחילת 2014), שבסופו של דבר הצטברו כאמור להפסדי ענק של מאות מיליוני שקלים בה ובחברה האם - דורי קבוצה. קריסת שתי החברות נמנעה בזכות הזרמות עתק של כ-750 מיליון שקל שביצעה גזית גלוב.

העברת השליטה בקבוצה לידיו של לוזון עוררה חוסר ודאות לגבי עתיד האג"ח שהנפיקה החברה בהיקף של כ-270 מיליון שקל. השבוע שלחו נאמני האג"ח בקשה למסירת מידע נוסף, לקראת אסיפת בעלי מניות של קבוצת דורי שזומנה לסוף החודש.