וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת - אך סגרה שבוע חיובי

התמ"ג האמריקני גדל ב-1% ברבעון הרביעי ■ האינפלציה הכפילה את עצמה בחודש החולף ■ אר. אר מדיה נמכרת בפרמיה משמעותית על מחיר השוק ■ דויטשה בנק למשקיעים: קנו זהב להגנה על תיקי ההשקעות

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה מעורבת, לאחר שהנפט השיל את העליות שאפיינו את המסחר בו רוב היום וננעל בירידה. זאת, לאחר נעילה חיובית באירופה וכשברקע מספר נתוני מאקרו חשובים שפורסמו היום בארה"ב.

 

מספר נתוני מאקרו חשובים התפרסמו היום בארה"ב. ראשית פורסם האומדן השני לתמ"ג האמריקני ברבעון הרביעי של 2015, אשר הפתיע לטובה עם עדכון כלפי מעלה ל-1%, לעומת הצפי לקריאה של 0.4%, לאחר האומדן הראשוני שעמד על 0.7%.

הוצאות הצרכנים ירדו מעט והנתון הצביע על עלייה של 2%, לעומת צפי ליציבות ב-2.2%.

גרעון הסחר התרחב בינואר באופן החד ביותר מאז יוני, על רקע מאמצי החברות האמריקניות לייצא כמה שיותר לאור התחזקות הדולר. הגרעון התרחב ל-62.2 מיליארד דולר, לעומת 61.5 מיליארד דולר בדצמבר. הייצוא ירד ל-116.8 מיליארד דולר מ-120.2 מיליארד דולר, והייבוא ירד ל-179 מיליארד דולר מ-181.7 מיליארד דולר.

עוד פורסמו נתוני ההכנסה וההוצאה הפרטית, שהצביעו על עלייה של 0.5% בהכנסה ו-0.5% בהוצאה, לעומת צפי לעלייה של 0.4% ו-0.3%, בהתאמה.

יחד עם נתונים אלה פורסם מדד האינפלציה כפי שהוא נגזר מנתוני הצריכה (PCE), אשר מהווה את אחד המדדים החשובים עבור הפדרל ריזרב. המדד הצביע על עלייה שנתית של 1.3% - לעומת 0.7% בחודש הקודם. מדד הליבה של האינפלציה עלה בקצב שנתי של 1.7% לעומת 1.5% בחודש הקודם. זאת, לעומת היעד של הפד שעומד על 2%.

לבסוף פורסם היום מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, שעלה ל-91.7 נקודות, מעל הצפי ליציבות ב-91 נקודות.

פסגת ה-G20 הדו-יומית נפתחה היום בשנחאי, עת שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים החשובים בעולם ידונו במצב הכלכלה העולמית, מחירי הנפט ועוד נושאים חשובים. 

הנפט  ממשיך לרכז עניין רב. מחירו של הזהב השחור מעסיק את פעילי השוק, החוששים כי מחיר נמוך מדי של נפט ייפגע בצמיחת הכלכלה העולמית בכלל, וכלכלת סין בפרט.

אל מול התנודתיות העזה בשוקי המניות, בדויטשה בנק מעריכים כי זהו בדיוק הזמן של המשקיעים לרכוש זהב  על מנת להגן ולבטח את תיקי ההשקעות שלהם.

ב-Peel Hunt ציינו היום כי מדד ה-S&P 500 חזר להיסחר בממוצע הנע ל-50 יום, "עובדה שיכולה לעודד את השוורים". עם זאת, הודגש כי מחזורי המסחר בימי העליות היו מתונים.

RR Media  הודיעה היום על ההסכמה להירכש ע"י SES (הנסחרת תחת הסימול SESG), ולמזג את פעילויותיה לתוך החברה הרוכשת. העסקה כולה במזומן מעניקה ל RR Media שווי של 242 מיליון דולר, מחיר של 13.291 דולר למניה. SES תרכוש 100% בעלות על אר.אר מדיה, ותשלם פרמיה של 52% על מחיר המניה של אר.אר מדיה בנעילת המסחר אמש בוול סטריט.

עונת הדוחות בעיצומה, ואמש דיווחה הרבלייף  על תוצאות כספיות שהיכו את התחזיות. החברה דיווחה אומנם על ירידה בהכנסות הרבעוניות ל-1.1 מיליארד דולר וירידה ברווח הנקי ל-84.5 מיליון דולר או 98 סנט למניה, אך אנליסטים ציפו כי החברה תציג רווח של 94 סנט למניה על מכירות בהיקף של 1.07 מיליארד דולר. בנוסף, חוזה החברה כי רווחיה לרבעון הראשון של 2016 יעמדו על 97 סנט ל-1.07 דולר למניה, מתחת לתחזיות האנליסטים. המכירות הרבעוניות צפויות לרדת ב-3-6%.

בין המדווחות היום ניתן למצוא את ג'יי. סי פני , פוט לוקר וסותבי'ס . קראפט היינץ  היכתה אמש את התחזיות, ומנייתה ריכזה עניין רב.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]