כפר-סבא: מפעל קניאל יהפוך לשכונה של 1,150 דירות

על הקרקע יוקמו דירות 3-5 חדרים במגדלים בני 22 קומות ובניינים בני 7 קומות ■ עיריית כפר-סבא התנתה את אישור התוכנית בכך ש-105 דירות מתוך סך הדירות ישווקו כדיור בר-השגה לתושבי העיר

מפעל קניאל בכפר סבא / צילום: איל יצהר
מפעל קניאל בכפר סבא / צילום: איל יצהר

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה כפר-סבא אישרה תוכנית להקמת 1,150 יחידות דיור, במתחם קניאל בצפון מערב העיר. מדובר ב-100 דונם עליהם שוכנים כיום מפעל הפחיות קניאל שנמצא בבעלות חברת ביג מרכזי קניות ואיש העסקים אהוד בן ש"ך, ומפעל התערובות בראון הנמצא בבעלות חברת י. בראון ובניו ששייך למשפחת בראון. חלק מהקרקע שייך לעיריית כפר-סבא. את התוכנית יזמו עיריית כפר-סבא והבעלים הפרטיים.

על-פי התוכנית, שערך האדריכל גיל שנהב ממשרד כנען שנהב אדריכלים, ושהומלצה להפקדה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, על הקרקע יוקמו 1,150 דירות 3-5 חדרים במגדלים בני 22 קומות ובניינים בני 7 קומות. עיריית כפר-סבא התנתה את אישור התוכנית בכך ש-105 דירות מתוך סך הדירות ישווקו כדיור בר-השגה לתושבי העיר. בנוסף, התוכנית כוללת 90 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה שיהיו בבעלות עיריית כפר-סבא. ל"גלובס" נודע כי העירייה בוחנת אפשרות לביצוע עסקת קומבינציה עם יזמי נדל"ן, וגם אפשרות של מכרזי BOT או הקמה וניהול של השטחים בעצמה.

הקרקע ממוקמת צפונית לשכונת כפר-סבא הירוקה שתכלול בסופו של דבר 5,000 דירות. מאז החלה להתאכלס השכונה הירוקה נשמעו טענות מצד התושבים על חשש מזיהום בקרקע כתוצאה מפעילות המפעלים שנמצאים פחות מקילומטר מהבניינים הצפוניים של השכונה. לאחר התנהלות משפטית שניהלה העירייה מול המפעלים, ניתנה הסכמת היזמים להעתקת המפעלים לאתר אחר. כמו כן מומחה בתחום טיהור קרקע יביא את חוות-דעתו לגבי טיבה של הקרקע שעליה פעלו המפעלים, במסגרת הליכי אישור התוכנית.