תופעה: כך שוכרות נערות ליווי בסתר דירות ב-Airbnb

השכרתם את דירתכם דרך אתר Airbnb? ייתכן שהיא תשמש למטרות שלא בדיוק חשבתם עליהן: כך הפכו שירותי האתר הפופולרי לאלטרנטיבה זולה וחשאית עבור נערות ליווי

נערת ליווי \ מתוך: Shutterstock
נערת ליווי \ מתוך: Shutterstock

אחד הנושאים החמים בעולם התיירות הוא חדרי האירוח להשכרה דרך אתר Airbnb, אולם מסתבר שיש גם צדדים פחות יפים למודל החברתי הזה. מסתבר שסרסורים וזונות בשבדיה יוצרים ב-Airbnb פרופילים מזויפים של זוגות, המחפשים לכאורה השכרת דירה לטווח קצר, בעיקר בשטוקהולם, כשתושבי העיר התמימים שמשכירים את הדירות והבתים שלהם דרך האתר כלל אינם מודעים לכך - כך לפי מידע שפרסמה המשטרה המקומית. עובדי תעשיית הזנות, כך מסתבר, נטשו את המלונות המסורתיים לטובת אתר השכרת הדירות Airbnb.

המשטרה מאמינה שכ-200 דירות שמושכרות בשטוקהולם באמצעות האתר הפופולרי נמצאות בשימוש לטובת שירותי זנות. ובעוד המשטרה מפרסמת את המגמה לידיעת הציבור, יש מי שחושב שדווקא היא זו שגרמה לה בעצמה. "לדעתי ייתכן וזו תוצאה של המאמץ הגדול שעושה המשטרה בהכשרה של צוותי בתי מלון לזהות עובדים של תעשיית הזנות, אז זה מה שעלה עבורם בתור אופציה", אומרת אומרת פאי יקובסון, דוברת ארגון "Rose Alliance Sweden" הפועל למען זכויות עובדי תעשיית המין במדינה.

בחברת Airbnb אומרים, כי הם עושים כמיטב יכולתם כדי לעקור מהשורש את התופעה של שימוש בדירות המושכרות דרכם לטובת שירותי זנות. "יש לנו מדיניות של אפס סובלנות כלפי דברים כאלה", מסר דובר מטעם החברה. "למעלה מ-70 מיליון אורחים עשו שימוש בשירותי Airbnb, ובעיות שמתעוררות אצל המארחים והאורחים שלנו הן נדירות מאוד. כאשר מביאים סוגיות כאלה לידיעתנו, אנחנו פועלים בזריזות כדי לסייע הן למארחים והן לאורחים, ואנחנו מרחיקים לצמיתות גורמים שליליים הקהילה שלנו".