עכבר בשקית החלב של טרה?

קמעונאי מצא עכבר בתוך שקית מלאה חלב ובחר לפרסם אזהרה ללקוחותיו לבדוק את שקיות החלב לפני שהם רוכשים אותן ■ טרה: "דוח של לוגסי גולן קובע בוודאות מוחלטת שהפתח באריזה בוצע ע"י מכרסם, במקום אחסנתו ולא במפעל"

מוצרי טרה / צילום: רויטרס
מוצרי טרה / צילום: רויטרס

מה עושה משהו שנראה כמו עכבר בתוך שקית החלב של טרה? מ', קמעונאי, מצא את העכבר בתוך שקית מלאה חלב ובחר לפרסם אזהרה ללקוחותיו לבדוק את שקיות החלב לפני שהם רוכשים אותן, בצירוף תמונת המוצר עם העכבר בפנים.

בחברת טרה איתרו את השקית ולקחו אותה לבדיקת מעבדה.

עכבר טרה / צילום: מתוך פייסבוק
 עכבר טרה / צילום: מתוך פייסבוק

לא ברור כיצד הגיע החלב לשקית של טרה. בטרה טוענים כי "לפי דוח מדביר, אין שום אפשרות שהעכבר נכנס לשקית החלב של טרה בתהליך הייצור. השקית הגיעה לטרה פתוחה, ובבדיקת מעבדה חיצונית נראה בבירור כי הפתח כורסם על-ידי עכבר. אין לכך, מסקנת איש המקצוע שבדק הנושא הוא שהעכבר נכנס לשקית בשלב מאוחר יותר. הדוח בוצע על-ידי חברת ההנדסה הסביבתית לוגסי גולן, מוסמכת מת"י (מכון התקנים הישראלי), והוא קובע באופן חד-משמעי: "לאחר בדיקה מקיפה של אריזת המוצר, ניתן לקבוע בוודאות מוחלטת כי הפתח באריזתו בוצע על-ידי מכרסם, במקום אחסנתו ולא במפעל".

עם זאת, לא ברור מתגובתה של טרה כיצד לא נזל חלב מהשקית, אם העכבר חובב המשקה הלבנבן כרסם את דרכו לתוכה.  

פרסום התמונות עורר תגובות מעורבות ברשת. רוב התגובות הביעו אמנם גועל, אבל היו גם כאלה שהחליטו לנצל את התמונות כדי להפיץ מסרים. וכך כתבה אחת המגיבות: "חלב בטעם עכבר. אני רק מדמיינת היכן העכבר הזה היה ולמה הוא בתוך החלב. הוא נראה גור ולכן רצה חלב. עוד מישהו מאיתנו עדיין בגיל יונק? אז למה להמשיך לצרוך מוצרי חלב מחיות? מחלות מישהו? העיקר שזה 'בפיקוח ממשלתי'. נגמלתי מחלב לפני 6 שנים. החיים הרבה יותר טובים ובריאים, ועכשיו יש לנו יש חלב סויה, אורז, שקדים, אגוזים, שיבולת שועל ועוד".

מגיב אחר הגיב בציניות: "אתם מופתעים למצוא עכבר מת בשקית חלב של טרה? אין לו שם אוויר".