החל ממחר: תעריפי ביטוח החובה ברכב יוזלו ב-40%

הרפורמה צפויה להפחית את מחירי ביטוח החובה לכ-850 אלף מבוטחים בעלי כלי הרכב הפרטי (כ-50% מכלל בעלי כלי רכב אלו) בעשרות אחוזים, בעיקר לנהגים צעירים ובעלי כלי רכב עם מערכות בטיחות מצילות חיים

נתיבי איילון / צילום: מירב מורן
נתיבי איילון / צילום: מירב מורן

החל ממחר (ג') יעודכנו תעריפי ביטוח החובה בפול לכלי רכב פרטיים, והם יוזלו בשיעור של 40%. זאת, בהתאם להנחיית שר האוצר, משה כחלון, והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר.

הרפורמה צפויה להפחית את מחירי ביטוח החובה לכ-850 אלף מבוטחים בעלי כלי הרכב הפרטי (כ-50% מכלל בעלי כלי רכב אלו) בעשרות אחוזים, בעיקר לנהגים צעירים ובעלי כלי רכב עם מערכות בטיחות מצילות חיים.

במקביל להוזלה, האוצר מבצע מהלך משלים שנועד לתמרץ את בעלי הרכב להשתמש במערכות בטיחות אלקטרוניות באמצעות הוזלת ביטוח החובה שלהם.

ה"פול" הוא תאגיד בבעלות משותפת של חברות הביטוח, שאת תעריפיו קובע הפיקוח על הביטוח. כיום מחירי הביטוח בפול הם הגבוהים ביותר בשוק עבור ביטוח החובה לרכב פרטי, והם גבוהים בעשרות רבות של אחוזים ביחס למחירים שגובות חברות הביטוח המסחריות. לפיכך כיום הפול אינו שחקן בשוק, אלא אם כן מדובר בלקוחות שחברות הביטוח אינן מעוניינות לבטח. בהתחשב בטיבו של הפול, שהפסדיו ממומנים על ידי חברות הביטוח הרגילות, אם האוצר טועה בדרגות החופש שהוא נותן לתאגיד הזה כדי להיטיב עם כמה קבוצות אוכלוסייה, מי שיממן את המהלך הנוכחי הוא כלל ציבור המבוטחים בחברות הביטוח.

מאז הרפורמה בענף בשנת 2003, מחירי ביטוח החובה לציבור הוזלו בכ-35%, והביאו לחיסכון מצטבר של כ-15 מיליארד שקל לציבור.

שר האוצר, משה כחלון: "הוזלת התעריפים שתיכנס מחר לתוקף היא נדבך נוסף במאמצי משרד האוצר להוזלת יוקר המחיה. אני שמח שהצלחנו, בזמן קצר, לטפל במחירים בשוק שהעיקו על הנהגים הישראלים ולפעול לשיפור התחרות בענף. נמשיך לקדם מהלכים בכדי להוזיל את עלויות הביטוח".

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר : "רפורמה זו מוודאת כי מחירי ביטוח רכב החובה יוזלו באופן משמעותי כך שישקפו את רמת הסיכונים בפועל. נמשיך לבצע מהלכים להגברת התחרות בתחומי הביטוח והחיסכון".