מנדלבליט: עו"ד רות דוד לא תועמד לדין על המתנות מרונאל פישר

דוד נחשדה כי קיבלה מתנות מעו"ד פישר בתקופת כהונתה כפרקליטת מחוז ת"א, ובהן בין היתר שני עטי מונט בלאן בשווי של כ-2,500 שקל; וכן קיבלה תיק וצעיף של לואי ויטון ושעון יקר-ערך מיאיר ביטון, יזם הנדל"ן המואשם בהלבנת הון

עו”ד רות דוד / צילום: ליאור מזרחי
עו”ד רות דוד / צילום: ליאור מזרחי

"התנהגותה של רות דוד כפי שהתגלתה בחקירה היא בעייתית ואינה עולה בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות המצופות מפרקליט בפרקליטות המדינה, לא כל שכן פרקליט בדרגה כה בכירה. קיימת בעייתיות בכך שפרקליט מחוז מקבל מתנות בשווי אלפי שקלים מסנגור המייצג לקוחות בתיקים שמתנהלים מול פרקליטות המחוז בו הוא מכהן (עו"ד רונאל פישר, ח"מ), אף אם הוא מדיר עצמו מטיפול בתיקים אלה" - כך כתב היום (ג') היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, במסגרת החלטה בעניין חקירתה של עו"ד רות דוד, פרקליטת מחוז תל-אביב לשעבר, שנחשדה בקבלת שוחד בתקופת היותה פרקליטה.

למרות הביקורת הנוקבת, החליט מנדלבליט לצדד בעמדתו של היועמ"ש הקודם, יהודה וינשטיין, ולסגור את תיק החקירה נגד דוד.

לדברי מנדלבליט, "בדומה לקודמי, הגעתי למסקנה כי חומר הראיות אינו מגבש סיכוי סביר להרשעה בעבירה פלילית. לא כל התנהגות שהיא בעייתית מבחינה אתית או משמעתית הנה התנהגות המגבשת עבירה פלילית", כתב.

דוד, שעומדת לדין במסגרת המשפט המתנהל נגד רונאל פישר בגין התנהלותה בתקופה שלאחר פרישתה מהפרקליטות, כאשר הייתה שותפתו של פישר, נחשדה כי קיבלה מתנות מפישר בתקופת כהונתה בפרקליטות, בין היתר שני עטי מונט בלאן בשווי כולל משוער של 2,500 שקל, זרי פרחים ומספר עציצי סחלבים.

כן נחקרה השאלה האם דוד הייתה מעורבת בתיקי פרקליטות בהם הייתה זיקה לפישר כמייצג. כן נמצא כי לאחר סיום כהונתה בפרקליטות, במסיבה לרגל פרישתה, היא קיבלה תיק וצעיף של לואי ויטון ושעון יקר-ערך מיאיר ביטון, יזם הנדל"ן שעומד לדין בגין הלבנת הון.

"החקירה לא הניבה ראיות בעוצמה מספקת להוכחה של רכיבי העבירה נוכח היעדרן של ראיות המצביעות על השפעה זרה ופסולה על ניהול תיק כלשהו במטרה להיטיב עם פישר, וכן בהתחשב בעובדה שהקשר בין השניים, שלא היה מבוסס על אינטרס כלכלי ממשי של דוד, היה בין עובד ציבור למייצג שהאינטרס שלו הוא בעוצמה נמוכה מזה של בעל דין הנוגע בדבר", כתב מנדלבליט.

 

יתר על כן, לדברי היועמ"ש, "מעשיה של דוד, אשר נחשדו כמגבשי עבירת עוון, מצויים כבר מחוץ לתקופת ההתיישנות, ולכן גם אם מבחינה תיאורטית הראיות היו מגבשות עבירה מסוג עוון, הרי שלא קיימת עוד אפשרות להעמיד לדין את דוד לדין פלילי כיום".