צפו: רכבים חדשים לחלוטין שיעלו בקרוב על כבישי ישראל

לרגל תערוכת ז'נבה, סקירה של שלל דגמי הרכב החדשים ביותר שיגיעו בקרוב לאולמות התצוגה בישראל, כולל הצצה ראשונה לדגמים חשמליים חדשים שצפויים לכבוש את שוק הרכב בשנים הקרובות

תערוכת ז'נבה 2016 יצאה לדרך עם שלל דגמים חשמליים חרישיים וירוקים לצד דגמי קונספט ודגמי ייצור של מכוניות על עתירות מומנט וכוח. אבל רגע לפני שנגיע לדגמים הללו, נתחיל עם הדגמים שצפויים לנחות בישראל בעתיד הקרוב והבינוני.

הראשונה היא אאודי, שממשיכה במלוא הקצב עם פיתוח והרחבת הפורטפוליו שלה בדגמי הקרוסאובר והדגם החם הבא הוא ה-Q2. המכונית, שתהיה מטבע הדברים קטנה יותר מדגם Q3 המוכר, נחשפת בימים אלה בתערוכת המכוניות בז'נבה והיא תגיע בתצורת 5 דלתות בלבד. המכונית בנויה על שלדת אמקיובי של פולקסוואגן, ומכאן שהיא תגיע עם מגוון מנועי בנזין ודיזל בשלב ראשון כאשר מערכת הנעה היברידית צפויה להגיע במועד רחוק יותר. בגרסת הבסיס תצויד המכונית בתיבת הילוכים ידנית בת שש מהירויות והנעה קדמית אך אלה שיבקשו תנאים נוחים יותר יוכלו לרכוש את הגרסה האוטומאטית עם מצמד כפול וגם מערכת הנעה לכל ארבעת הגלגלים בתוספת תשלום גדולה יותר. מחברת צ'מפיון מוטורס יבואנית אאודי לישראל נמסר כי המכונית תגיע ארצה השנה.

יצרנית המכוניות הקוריאנית יונדאי משחררת עוד ועוד נתונים על יונדאי איוניק שעל פי התוכניות של היצרן הקוריאני, המכונית הזו תנגוס בנתח השוק של טויוטה פריוס הפופולרית. בשונה מהפריוס, האיוניק תגיע בשלוש גרסאות שונות. היברידית, פלאג אין הייבריד וחשמלית מלאה. המכונית המוצגת בימים אלה בתערוכת ז'נבה מיועדת לשוק האירופאי היא בגרסה ההיברידית עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים 4 בוכנות המפיק 105 כוחות סוס ויחד איתו פועל מנוע חשמלי בהספק 44 כוחות סוס. המומנט המשותף של שני המנועים הוא 27 קג"מ והכוח של המנועים עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומאטית כפולת מצמדים בת שש מהירויות. גרסת הפלאג אין תהנה ממנוע חשמלי גדול יותר בהספק 61 כוחות סוס ומערך סוללות חזק עם יכולת לנוע על חשמל בלבד לטווח של 50 ק"מ. נוסיף כי הגרסה החשמלית המלאה תקבל מנוע חשמלי אחד בהספק 120 כוחות סוס וטווח הנסיעה שלה בין הטעינות הוא 250 ק"מ. המהירות המרבית שלה תגיע ל-165 קמ"ש.

אילו עוד דגמים בדרך לכאן? צפו בסרטון המצורף.