רוני בירון עוזב את UBS; הישראליות יסוקרו מחו"ל

הירידה במחזורי המסחר בבורסה של ת"א, בצירוף העובדה שאין חברות רבות בתל אביב שמעניינות את המשקיעים הזרים, הובילו למהלך

רוני בירון / צילום: איל יצהר
רוני בירון / צילום: איל יצהר

האם ב-UBS החליטו לצמצם את פעילות מחלקת האנליזה שלהם בישראל על רקע הירידה בעניין שמגלים משקיעים זרים בחברות שנסחרות בבורסה המקומית? ל"גלובס" נודע כי האנליסט הוותיק של בנק UBS בארץ, רוני בירון, עוזב את תפקידו, ועם עזיבתו תצומצם ככל הנראה פעילות האנליזה שנעשית מישראל. יחד עם זאת, מקורבים לחברה טענו היום כי במקום בירון יועסק אנליסט מקומי אחר.

ככל הנראה, הירידה במחזורי המסחר בבורסה של ת"א, בצירוף העובדה שאין חברות רבות בתל אביב שמעניינות את המשקיעים הזרים, הובילו למהלך. בירון סיקר בשנים האחרונות, בין היתר, את חברות התקשורת בזק, פרטנר וסלקום, חברות אנרגיה, בנקים, וחברות כמו פרוטרום וכיל. ייתכן שלפחות חלק מהחברות שסיקר ימשיכו להיות מסוקרות ב-UBS, אך לאו דווקא על-ידי אנליסט שמקום מושבו בישראל, ובשלב הראשון הדבר ייעשה מלונדון.

נציין שבמקביל ב-UBS מסקרים גם חלק מהחברות הישראליות שנסחרות בחו"ל באמצעות אנליסטים שמתמחים בסקטורים מסוימים. כך, לדוגמה, טבע מסוקרת על-ידי אנליסט הפארמה שנמצא בארה"ב.

מ-UBS Investment Banking נמסר בתגובה כי "בתום תשע שנים של פעילות ב-UBS בהן סיקר חברות ישראליות, רוני בירון החליט לבחון הזדמנויות אחרות, בין היתר גם ב-UBS. הבנק ימשיך לסקר את השוק המקומי גם מישראל וגם מחוץ לה, כפי שנעשה משנת 1997. המחויבות שלנו לשוק הישראלי הייתה ותמשיך להיות גבוהה".

בירון זכה ב-2013 במקום השני בדירוג האנליסטים המצטיינים של "גלובס", ובראיון איתו בעקבות הזכייה הוא נשאל על צמצום הסיקור של מניות מקומיות על-ידי אנליסטים בארץ. "ישראל הפכה מראש לשועלים לזנב לאריות", הוא הסביר אז והתייחס ליציאת ישראל ממדד השווקים המתפתחים של MSCI. "צריך לבוא למשקיעים ולהסביר למה כדאי להם להשקיע במדינה שהיא חלק לא משמעותי במדד".