רק בת 19: צפו בסיפורה של המיליארדרית הצעירה בעולם

שווה 1.2 מיליארד דולר: מגזין "פורבס" הכתיר את אלכסנדרה אנדרסן כאדם הצעיר ביותר בעולם שהונו מוערך במעל מיליארד דולר ■ צפו בווידאו ובסיפור מאחורי הנערה שעלתה השבוע בין-לילה לכותרות

אלכסנדרה אנדרסן, המיליארדרית הצעירה בעולם, פורבס, נורבגיה / צילום: וידאו
אלכסנדרה אנדרסן, המיליארדרית הצעירה בעולם, פורבס, נורבגיה / צילום: וידאו

מסתבר שהמיליארדר הצעיר ביותר בעולם הוא למעשה מיליארדרית. מגזין "פורבס" הכתיר את אלכסנדרה אנדרסן בת ה-19 כאדם הצעיר ביותר שהונו מוערך במעל מיליארד דולר. יורשת הענק מנורבגיה, קיבלה כבר ב-2007 מאביה, יוהן אנדרסן, נתח של 42% מחברת האחזקות "פרד" (Ferd), מה שכיום מעמיד את שוויה על 1.2 מיליארד דולר, כלומר כ-4.7 מיליארד שקל.

באופן מפתיע, אחותה הבכורה קתרינה קיבלה רק 38% מהחברה - מה שמעניק לה את התואר המיליארדרית השנייה הצעירה ביותר בעולם. הסיבה שהשתיים זכו רק עכשיו לתואר הנוצץ היא שרשויות המס בנורבגיה פרסמו רק לאחרונה את החזרי המס של צעירים מעל גיל 17.

משפחת אנדרסן עשתה את הונה בעסקי הטבק, כשכבר ב-1849 החזיקה בחברת הסיגריות הגדולה בנורבגיה. עם זאת בשנת 2005 כנראה בשל סיבות אתיות, המשפחה מכרה את כל אחזקותיה בתחום הטבק תמורת 500 מיליון דולר, והחלה להשקיע בנדל"ן, קרנות גידור וקרנות פרייבט אקוויטי.

למרות החינוך המאוד אמיד שקיבלה אלכסנדרה, היא מנסה לא להפוך לסטיגמה של ילדת העשירים הקלאסית. היא אמנם רוכבת סוסים מקצועית אבל השמועות מספרות שאלכסנדרה שמתגוררת כיום בגרמניה, חונכה להיות אדיבה וחסכנית, ואפילו נהגה במכוניות יד שנייה בשנים האחרונות. בראיון שהעניקה לאחרונה לאתר החברה, היא דיברה על תחושת אחריות ועל הצורך להוכיח את עצמה ולהפוך את Ferd לחברה מצליחה אף יותר.