ראש ממשלת סין: יעד הצמיחה לשנים הקרובות - 6.5%

עוד עולה מנתונים שפורסמו עם פתיחת הפרלמנט השנתי בסין כי יעד האינפלציה של סין הוא 3%, ויעד הגרעון עומד על 3% מהתמ"ג - נתון נמוך מכפי שציפו כלכלנים

סין / צילום: רויטרס
סין / צילום: רויטרס

סין מנהלת מערכה קשה בניסיון לשמור על קצב צמיחה של 6.5% בחמש השנים הקרובות, תוך כדי יצירה של משרות נוספות ותכנון מחדש של תעשיות בלתי יעילות, כך אמר היום (שבת) ראש ממשלת סין, לי קצ'יאנג.

סין נאבקת בתקופה האחרונה עם הטלטלה העזה בשווקים והזעזוע במטבע המקומי שלה, היואן. מאז ינואר איבדה הבורסה הסינית כ-22% מערכה כהמשך ישיר לירידות שנרשמו אשתקד. הירידות בשווקים החלו בראשית השנה הלועזית בתגובה לפרסום נתון מדד מנהלי הרכש (PMI) של סקטור התעשייה הסיני, אשר הצביע על המשך התכווצות זה החודש העשירי ברציפות. בתגובה לנתון הפושר הכריז הממשל הסיני על פיחות יזום של המטבע המקומי - מהלך שהעלה את מפלס החששות בעולם מפני האפשרות כי ההאטה של הכלכלה הסינית עמוקה יותר מהנתונים הרשמיים. 

צמיחה בקצב של 6.5% תהיה החלשה ביותר מזה 25 שנה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. כבר מספר שנים שהכלכלה הסינית משייטת סביב צמיחה שנתית של כ-7%. קצ'יאנג אמר כי "הפיתוח של המדינה שלנו עומד בפני עוד ועוד קשיים, כך שעלינו להיות מוכנים לקרב קשה".

עוד עולה מנתונים שפורסמו עם פתיחת הפרלמנט השנתי בסין, כי יעד האינפלציה של סין הוא 3%, ויעד הגרעון עומד על 3% מהתמ"ג - נתון נמוך מכפי שציפו כלכלנים.