נלחמים באלימות: המדינה תחייב התקנת מצלמה בכל פעוטון

לאחר שמחקר הראה כי בשנה שעברה חל שיא במספר המקרים של חשד להתעללות של מטפלים בגנים ובפעוטונים, הצעת חוק שזוכה לתמיכה נרחבת בכנסת תבקש להציב מצלמה במעגל סגור בכל מוסד חינוכי, מגיל לידה ועד גיל 3

אחרי שבשבוע שעבר נעצרה מנהלת משפחתון בחשד שגרמה לחבלות בתינוק כבן 4 חודשים, בקרוב תעלה להצבעה הצעת חוק שתנסה למנוע את המקרה הבא, הצעה שזוכה לתמיכה רחבה ביותר בכל קצוות הקשת הפוליטית.

ההצעה של ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), שעליה חתמו קרוב לשני שלישים מחברי הכנסת, תחייב הצבת מצלמות במסגרות לפעוטות מגילאי לידה ועד גיל 3. זה כולל את כל הגנים הפרטיים, המשפחתונים, הפעוטונים, ולא משנה כמה ילדים יש בהם. המצלמות יוצבו לאורך כל שעות היום.

בעבר נתקלו הצעות דומות בקשיים ישומיים, מכיוון שהיה יקר יותר להפעיל מצלמות, ולכן היה קשה להשית את זה על אותן מסגרות קטנות, אך היום זה כבר מאוד פשוט.

הצעת החוק הזו נסמכת על מחקר שערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שמראה כי השנה הייתה שנת שיא במספר התיקים שנפתחו בחשד להתעללות של מטפלים וחסרי ישע, כשיותר מ-80 תיקים נפתחו, אך רק ב-4 מהם הוגשו כתבי אישום. הסיבה לכך היא שאין איך לגבות עדויות מילדים בני שנה או שנתיים.

יוזם ההצעה שמולי התייחס לסוגיית הפרטיות של הילדים וגם זו של המטפלים. "כדי למזער את הפגיעה בפרטיות, בניגוד למה שהיה בעבר, אנחנו מציעים שהמצלמות בשום פנים ואופן לא ישדרו לאף אחד", הוא הסביר. "ללא האח הגדול, המצלמות מתעדות במעגל סגור, ורק אם קיים חשד להתעללות, המשטרה, באישור של בית המשפט, תוכל לגשת לסרט הצילום ולהשתמש בו בבית המשפט כדי להגיע להרשעה".