בנה"פ יממן פרויקט של נטפים באתיופיה ביותר מ-200 מ' ד'

המימון יועמד בדרך של "אשראי קונים" ■ במתכונת זו תועמד הלוואה לחברת הסוכר ע"י הבנקים המלווים, בערבות מלאה של ממשלת אתיופיה

החטיבה העסקית של בנק הפועלים הובילה עסקת מימון בהיקף של למעלה מ-200 מיליון דולר לחברת הסוכר של ממשלת אתיופיה לצורך ביצוע פרויקט השקיה ענק של קנה סוכר על ידי חברת נטפים. הפרויקט ישתרע על פני שטח של 7,000 הקטר (כ-70 אלף דונם).

המימון יועמד בדרך של "אשראי קונים" (BUYERS CREDIT). במתכונת זו תועמד הלוואה לחברת הסוכר ע"י הבנקים המלווים, בערבות מלאה של ממשלת אתיופיה. המימון יועמד על ידי הבנקים המלווים לחברת הסוכר בחלקים, כנגד ביצוע אבני הדרך בפרויקט, והתשלומים יועברו ישירות לנטפים, כתמורת יצוא. חברת הסוכר הממשלתית תפרע את ההלוואה בטווח זמן ארוך יחסית של כ-9.5 שנים כאשר סיכון החזר ההלוואה מבוטח ע"י קונסורציום של חברות ביטוח המכיל את אשרא וחברות ביטוח בינ"ל בעלות דירוג אשראי גבוה.

נטפים היא החברה המובילה בעולם בפתרונות השקיה חכמים, להשגת חקלאות בת-קיימא. לחברה 28 חברות-בנות, 17 מפעלי ייצור ו-4,300 עובדים ברחבי העולם, בעזרתם היא מספקת פתרונות חדשניים ליותר מ-110 מדינות ברחבי העולם. החברה מנוהלת ע"י רן מידן ונשלטת ע"י קרן הפרייבט אקוויטי האירופאית פרימרה וקיבוץ חצרים.

במסגרת הפרויקט תספק נטפים באופן בלעדי פתרון 'מקצה לקצה', החל מתכנון הנדסי, אספקת תשתיות לשאיבה והולכת מים, מערכות השקיה מתקדמות ומערכות בקרה ושליטה, ועד לליווי אגרונומי והנדסי, אשר ייעשה על ידי מומחי החברה מהארץ ומהעולם. גידול קנה הסוכר יושקה בטכנולוגיה מתקדמת של "טפטוף טמון" (מערכות טפטוף הנפרסות מתחת לאדמה), אשר הוכחה כטכנולוגיה המגדילה באופן משמעותי את כמות היבול, תוך יצירת חסכון ניכר במים ובמשאבים נוספים. העבודות צפויות להתחיל באופן מידי ולהיפרש על פני השנה ועל פני השנה הבאה.

מטעם בנק הפועלים הובילו את העסקה, אורן כהן, מנהל מערך מוצרי מימון מורכבים, חנוך שפיצר, מנהל המחלקה לעסקי סחר חוץ, יונה רוזנברג ויעל שיסל. המממנים בעסקה יוצגו ע"י עו"ד קליף דיוויס ממשרד ש. הורביץ.

מנהל החטיבה העסקית של בנק הפועלים יעקב אורבך אמר: "אנו גאים בכך שיצואן כמו נטפים נמנה על לקוחותינו ושמחים שהצלחנו לסייע במימוש העסקה. החטיבה העסקית של בנה"פ תומכת בלקוחותיה בעזרת יכולות ידע וניסיון בתחום המימון וסחר החוץ, שנבנו לאורך שנים. שיתוף הפעולה הפורה עם אשרא כמו גם היכולת לגייס לעסקה חברות בטוח בינלאומיות ולשתף גורמי מימון מקומיים נוספים מספקים פתרונות מתקדמים ליצואנים הישראלים ומעידים על החשיבות הרבה שמייחס הבנק לתעשייה הישראלית ולתעשיית היצוא במיוחד".

מנכ"ל נטפים הוסיף: "מדובר בעסקה בינלאומית גדולה בתחום החקלאות ובפרויקט אסטרטגי המחזק את פעילות נטפים באפריקה בכלל ובאתיופיה בפרט. נטפים נבחרה להוביל את הפרויקט בשל הטכנולוגיה המתקדמת המוצעת לפרויקט ובשל יכולתה המוכחת לספק פתרונות מתקדמים מקצה לקצה עבור פרויקטים גדולים ומורכבים, תוך ליווי צמוד של הלקוח בכל שלבי הפרויקט. נטפים תוביל את הפרויקט בשיתוף חברת "ברן" וחברת "גלובל אפריקה" בהובלת איתי טרנר. אנו מודים לבנק הפועלים עמו עבדנו ואשר עזר לנו רבות ביצירת פתרון כולל שאפשר את קיומו של הפרויקט. אנו בטוחים שגם פרויקט זה ינחל הצלחה, בדומה לפרויקטים דומים שביצעה נטפים בהודו, דרום אפריקה, ברזיל, פרו".