המדינה מקדמת הוספת 20 אלף מיטות במעונות סטודנטים עד 2020

החברה הממשלתית "דירה להשכיר" תוסמך באופן רשמי לטפל בנושא זה ע"י הוספת סעיף המתייחס להקמת מעונות סטודנטים למטרות החברה

סטודנטים / צילום:אלכסיי קרמנוב
סטודנטים / צילום:אלכסיי קרמנוב

החברה הממשלתית לדיור להשכרה, "דירה להשכיר", תהיה אמונה גם על הקמת מעונות סטודנטים ברחבי הארץ - כך עולה מהצעת החלטה שתעלה מחר (ב') לדיון ואישור בקבינט הדיור.

על-פי הצעת ההחלטה, חברת "דירה להשכיר" תוסמך באופן רשמי לטפל בנושא זה על ידי הוספת סעיף המתייחס להקמת מעונות סטודנטים למטרות החברה כפי שהוגדרו על ידי הממשלה. נציין כי "דירה להשכיר", המנוהלת על ידי עוזי לוי, תפעל בשיתוף פעולה בנושא זה יחד עם המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) והועדה לתכנון ותקצוב של המל"ג (ות"ת).

עוד על פי הצעת ההחלטה, תפעל "דירה להשכיר" לפרסום קול קורא יחד עם המל"ג למוסדות להשכלה גבוהה שהמדינה משתתפת בתקציבם ולרשויות מקומיות, למתן סיוע כספי לבניית מעונות וכן בסיוע בליווי וקידום סטטוטורי של תכניות בינוי של מעונות סטודנטים בהקשרים של תכנון, קרקע והסרת חסמים. ההצעה מטילה על "דירה להשכיר" להכין תוכנית עבודה רב שנתית להוספת מעונות סטודנטים יחד עם ראש מטה הדיור באוצר, אביגדור יצחקי, המל"ג והממונה על התקציבים במשרד האוצר. במסגרת תוכנית זו עתיד להיקבע יעד תכנוני של הקמת 20 אלף מיטות חדשות במעונות סטודנטים עד שנת 2020.

"בשנת 2012 סוכם לראשונה בין אגף תקציבים באוצר לבין הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה על תקצוב ייעודי של 100 מיליון שקל עבור תכנית לתמיכה בהקמת מעונות סטודנטים במוסדות המתוקצבים על-ידי ות"ת. הסיכום הגיע בעקבות המלצות ועדת טרכטנברג ובהמשך להחלטות שקיבלה קודם לכן מועצת רשות מקרקעי ישראל", כך בדברי ההסבר להצעת ההחלטה. "בשנת 2014 החליט שר האוצר על הקצאת 160 מיליון שקל נוספים להרחבת תכנית תקצוב המעונות. על פי הסיכום בין אג"ת לות"ת, הוחלט כי 100 מיליון שקל ראשונים מתוך הסכום יוקצו על-ידי ות"ת בקול קורא למוסדות שבתקצובה. במקביל סוכם כי 60 מיליון שקל הנוספים יוקצו ככל הניתן גם עבור מיזמים של רשויות מקומיות באמצעות מנגנון שייקבע בנושא הנדון. במסגרת התכנית להקמת מעונות סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה שמתוקצבים על-ידי ות"ת, אושרה תמיכה ל-23 מיזמים נבחרים, בהם מעל 6,500 מיטות (3,500 מיטות בתכנית הראשונה ו-3,000 מיטות בתכנית השנייה). כבר בתחילת שנה"ל תשע"ו אוכלסו מעל 700 מיטות ובשנה"ל תשע"ז צפויים להתאכלס מעל 1,800 מיטות נוספות (סך הכל 2,500 מיטות)".