צביקה גיור נזכר בימיו ככדורסלן, אליעזר שקדי מספר על החלום של אביו

וגם: אופיר קרני מקפיד להתרחק מהתקשורת, אבל עתה הוא במוקד של תביעה נגד חברת דן

אליעזר שקדי, צביקה גיור / צילום: תמר מצפי
אליעזר שקדי, צביקה גיור / צילום: תמר מצפי

אנדורן, בן הזוג והתביעה נגדו

אופיר קרני מקפיד להתרחק מהתקשורת, אבל עתה הוא במוקד של תביעה נגד חברת דן

ביום חמישי נחשף ב"גלובס" כי מתווכי הנדל"ן אליאב עיני, אסף עטיה ונורית אבידר לוי וחברת מעוף יועצי נדל"ן שבבעלותם תובעים מחברת האוטובוסים דן כ-2.9 מיליון שקל דמי תיווך עבור עסקת המכירה של בניין משרדים בהרצליה פיתוח לידי קבוצת דלק של יצחק תשובה תמורת 245 מיליון שקל.

התביעה היא כנגד "החברה המאוחדת לתיירות", חברה-בת של דן המרכזת את פעילות הנדל"ן שלה, ונגד אופיר קרני, סמנכ"ל הכספים של החברה-האם. פרט שלא מופיע בתביעה הוא היות קרני בן זוגה ואבי שלוש הבנות של יעל אנדורן, לשעבר מנכ"לית משרד האוצר.

קרני משמש בתפקידו הנוכחי מאז 2005. הוא הכיר את אנדורן באוצר, בו עבד באגף התקציבים במשך 6 שנים, לפני ש"חצה את הכביש" לדן. בתפקידו האחרון באגף היה קרני רכז תחום התחבורה, שעוסק בין היתר בתחבורה הציבורית.

בראיון שנתנה בעבר ל"כלכליסט", טענה אנדורן כי האמביציות שלה ושל בעלה לא מתנגשות בחיי היומיום. "כל אחד עושה את הקריירה שלו ונותן מקום לשני. יש גם תמיכה מאוד גדולה, והקריירות שלנו כמעט לא נוגעות לאופן שבו אנחנו מגדלים את הבנות שלנו".

יעל אנדורן ואופיר קרני / צילום: איל יצהר, אסף מרדכי
 יעל אנדורן ואופיר קרני / צילום: איל יצהר, אסף מרדכי

כדאי לאבי גבאי לעלות לארובה?

למורת-רוחה של חברת החשמל, מאז נכנס לתפקידו השר לאיכות הסביבה, אבי גבאי, קידם מאמצים כדי שזו תפחית את השימוש בפחם. לאחר עימותים בינו לשר יובל שטייניץ, הוסכם שהיא תפחית את ייצור החשמל מפחם ב-15%.

ייתכן כי זה הרקע להזמנת החברה, בראשות עופר בלוך, את השר גבאי לביקור אצלה, כפי שעשה בשבוע שעבר. החברה הזמינה אותו להתרשם מפרויקט הפחתת הפליטות בתחנות הכוח אורות רבין שליד חדרה ורוטנברג שליד אשקלון, שנועד להפחית את זיהום האוויר הנוצר בעת הפעלת היחידות בפחם. מדובר בפרויקט שעלותו, לפי חברת החשמל, היא כ-8 מיליארד שקל.

העימות שתואר כאן בין השר לחברה הוא כנראה גם הרקע לכך שרגע לפני שעלה לארובה בגובה שדל 250 מטר, הוא צייץ בטוויטר "עומדים לעלות לקצה הארובה, ואני לא ממש פופולרי בחברת החשמל". כשעלה גבאי למרומי הארובה, הוא אמר: "דברים שרואים משם לא רואים מכאן".

עופר בלוך, אבי גבאי / צילום: יוסי וייס
 עופר בלוך, אבי גבאי / צילום: יוסי וייס

אלכוהול כיד המלך

אנשי עסקים שעוברים בנתב"ג מכירים את טרקלין המלך דוד, מקום המפגש בשדה התעופה לנוסעי המחלקה הראשונה וחברי מועדון הנוסע המתמיד של אל-על.

עכשיו מתחדש שם התפריט, הכולל מאפיה פעילה במקום, אספרסו בר, בר וויסקי ובר יין. במסגרת זו נסגרו שיתופי-פעולה עם מספר גורמים, בין היתר יקבי רמת הגולן וקפה ג'ו, וכן לראשונה יוצב בקומת הגלריה "The Glenlivet Lounge" - טרקלין הסינגל מאלט וויסקי של טמפו אלכוהול.

חדש בגלריה לאונג' / צילום: אנטולי מיכאל
 חדש בגלריה לאונג' / צילום: אנטולי מיכאל

קו התלונות למנכ"ל פתאל 

בסוף השבוע ארגנה רשת מלונות פתאל 3 ימי נופש ל-400 ספקים שלה במלון ליאונרדו באשדוד. היו שם קובי פז מבזק; עופר איתני, יו"ר איתני גרופ; ג'ק בר; חגית אדלר; אילן שבע (ביכורי שדה); עזר שר שלום (הבעלים של חברת פעמית); רפי פופלבסקי מסנו; ואבינועם בן-מוחה.

בתוכנית היו הופעות של אדיר מילר ועינת שרוף והרצאות של שלמה מעוז ורביב דרוקר.

מנכ"ל רשת פתאל, ראובן אלקס, עלה לדבר ותיאר בהומור משהו מההתנהלות המקצועית: "מיקי (פולג, סמנכ"ל הרכש) עומד איתכם בקשר במהלך כל השנה, ואני הטלפון השני בחברה. כשיש לכם תלונות, אתם מתקשרים אליי".

ראובן אלקס / צילום: עינת לברון
 ראובן אלקס / צילום: עינת לברון

הגובה כן קובע

למה לא רוצים להצטלם עם מנכ"ל ניופאן, ואליעזר שקדי על חלומו הפרוע של אביו

צביקה גיור, מנכ"ל ניופאן, היה בצעירותו שחקן כדורסל בבית"ר תל-אביב. הוא פרש בגיל 28, כשהשחקנים הזרים החלו להיכנס לליגה בהמוניהם.

ביום שישי ארגנה חברת ניופאן שבהנהלתו אירוע ללקוחות והשותפים העסקיים שלה, והיה אפשר למצוא שם חיבור בין הקריירה הראשונה שלו שהסתיימה לפני שנים לזו הנוכחית. היה שם ממכבי תל-אביב של היום המנכ"ל, אלי דריקס, וממכבי של פעם, מוטי ארואסטי וגם שוקי שוורץ, שהוא שותף עסקי של גיור. שוורץ וגיור רכשו לפני עשור את חברת טולמנ'ס, יחד עם יורם באומן ורו"ח יצחק סוארי, שאף הוא הגיע לאירוע.

עוד היו שם: רונן בראל, יו"ר ארנסט אנד יאנג; שמואל פרנקל, מנכ"ל אפסילון; לאון אדרי, מבעלי הסינמה סיטי; דן אורנשטיין, מנכ"ל צ'מפיון; רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט; גיל סמסונוב; רמי ואירנה שלמור; יונה פוגל, מנכ"ל פז; רונה אנג'ל; חן למדן, מנכ"ל אוריין; וכמה מבכירי ענף החשמל.

החיבור הזה, בין הכדורסל לעסקים, גם הביא לסצנה מעניינת. כשהתבקשו להצטלם עם גיור, כמה מהמוזמנים סירבו בחיוך, שהרי הצילום לא ייראה טוב מבחינתם בשל גובהו של גיור. אפילו שוורץ, ששיחק כפורוורד וגובהו הוא כמעט 2 מטר, סירב בתחילה לצילום מסיבה זו. לבסוף רובם התרצו.

גם אליעזר שקדי, לשעבר מפקד חיל האוויר ובהמשך מנכ"ל אל-על, הגיע לאירוע וסיפק "שיעור בציונות". הוא סיפר כי בהיותו מפקד החיל, לקח פעם את אביו, ניצול שואה מהונגריה, לפגישה בבית הנשיא שמעון פרס עם נשיא הונגריה. שקדי תיאר באירוע כיצד התרגש אביו ואמר כי בחלום הכי פרוע שלו בצעירותו לא ציפה לדבר כזה, שיום אחד הוא יפגוש את נשיא הונגריה בבית הנשיא של מדינת ישראל, כאשר בנו הוא מפקד חיל האוויר הישראלי.

אליעזר שקדי, צביקה גיור / צילום: תמר מצפי
 אליעזר שקדי, צביקה גיור / צילום: תמר מצפי

מובילאיי והמגפה האחרונה

זיו אבירם משמח את ההורים ומנבא על העתיד בכבישים

בדיור המוגן אחוזת בית הכרם מתגוררים לא מעט דיירים שהם הורים של בכירים במשק. המקום החליט לאחרונה להזמין את הבנים המוכרים להרצות.

בין המרצים היו פרופ' אלישע מוזס, בנה של הדיירת קרין מוזס, מהמחלקה לפיזיקה במכון ויצמן למדע, שהרצה על בינה מלאכותית; פרופ' דרור חרץ, בנה של הדיירת חנה חרץ, המשמש כיום כמנכ"ל חברת VBL, שהרצה על טיפול גנטי ומניעת מחלות לב ועל פיתוח תרופה שחונקת תאים סרטניים; הפרופ' למשפטים והאלוף במיל' ישי בר, חתנה של הדיירת אלקה אייזנברג, שהרצה על הנושא "בין משפט לאסטרטגיה - הפעלת כוח צבאי בישראל 2016"; וגם זיו אבירם, מייסד ומנכ"ל מובילאיי ובנם של הדיירים דניאל ופרידה אבירם.

אבירם הבן סיפר כי בעידן שבו האנושות התגברה על המגפות, המגפה האחרונה שנשארה היא תאונות הדרכים, ממנה מתים 1.5 מיליון אנשים מידי שנה, כאשר החברה שהקים נותנת מענה למגפה הזו.

לאבירם היו מספר אמירות מעניינות באירוע ביחס לעתיד. לשאלת הדיירים, מתי יהיו רכבים אוטונומיים על הכביש, הוא אמר כי להערכתו זה יקרה בסביבות 2022. הוא גם נשאל אם בעתיד יהיה צורך ברישיון נהיגה וענה בשלילה. לדבריו, יגיע היום שלימוד נהיגה ורישיון לא יהיו רלוונטיים, כי נוכל לתכנת את הרכב להביא אותנו לעבודה ומשם להמשיך כדי לקחת את הילד לבית הספר.

מנכלי"ת אחוזת בית הכרם, אורלי גולן, סיפרה כי בשיחות עם הדיירים, הם מרבים להתגאות בבני המשפחה המשמשים בתפקידי מפתח במשק, באקדמיה ובאמנות. "לכן חשבנו שנכון יהיה ליהנות ממגוון הרצאות ואירועים בהשתתפות דור ההמשך", היא אמרה.