צפו: למה אין קונים לאחוזה המפורסמת בעולם?

האחוזה שהוכרזה בעבר כ"גן עדן עלי אדמות" עומדת למכירה: וילת ענק מפוארת, אולם קולנוע פרטי ופארק של כ-11 אלף דונם משופע בריכות ואגמים ■ אלא שמאחוריה יש סיפור שמרחיק את הקונים

האחוזה של דונלד טראמפ / צילום: מהוידאו
האחוזה של דונלד טראמפ / צילום: מהוידאו

לפני כ-9 חודשים ענקית הנדל"ן Sotherby's העמידה למכירה את חוות נברלנד של מייקל ג'קסון תמורת 100 מיליון דולר. מאז, ככל הנראה, איש לא גילה התעניינות רצינית, וכעת החברה מנסה למשוך קונים באמצעות סרטון באורך 5 דקות שצולם באמצעות רחפן.

האחוזה משתרעת על פני לא פחות מ-12,140 דונם, מדשאות ואגמים וכוללת 22 מבנים בסמוך לקו החוף של קליפורניה. הבית עצמו נבנה על שטח של כ-1,114 מ"ר ומתואר על-ידי החברה כחוות הנופש המושלמת, שעוצבה בסגנון צרפתי בשנת 1982. פארק השעשועים המפורסם שבנה שם ג'קסון אמנם נמחק לחלוטין, וכך גם גן החיות הצמוד, אבל עדיין קיימים בנכס בריכת שחייה, מגרשי כדורסל וטניס ופינת ברביקיו.

החברה מקפידה לשווק את החווה תחת שמה המקורי Sycamore Valley Ranch. ולמעשה, השרידים היחידים מתקופתו של ג'קסון באחוזה כוללים אולם קולנוע פרטי עם 50 מושבים מקטיפה, במה שכוללת דלתות סתרים עבור מופעי קסמים, מגדל שעון, גן נוי מיוחד, חדר ממתקים וגשר חבלים.

ג'קסון קנה את האחוזה בשנת 1987 תמורת 19.5 מיליון דולר בלבד, אך ב-2008, שנה לפני מותו, משכן אותה תמורת 24.5 מיליון דולר עקב צרות כלכליות. מתברר כי לתחזק את האחוזה זה לא סיפור זול, עם 54 עובדי צוות קבועים ו-3 מיליון דולר בשנה על הוצאות. זו כנראה סיבה אחת לכך שאף אחד לא מעוניין בה.

סיבה נוספת היא כנראה ההיסטוריה הבעייתית שלה - זה המקום שבו הואשם ג'קסון בהטרדה מינית של ילדים צעירים. הוא אמנם זוכה מכל ההאשמות בשנת 2005, אבל מאז החליט לא לגור יותר בחווה.

בכל מקרה, מאז שעברה החווה לידיה של סות'ביס, היא הצליחה לשפץ אותה ולהעלות את שוויה. ההחלטה על המכירה הגיעה בשנת 2014, למורת רוחם של מעריציו של מייקל ג'קסון. זו גם סיבה שלישית לכך שהיא לא נמכרה עד כה - רבים פשוט "מתעניינים" בקנייה רק בשביל לקבל בה סיור פרטי בחינם.

שמועות טענו בזמנו כי ביונסה וג'יי זי שמו עין על הנכס, אבל נכון לעכשיו הוא עדיין נותר שומם, ונראה שהוא יישאר כך עוד זמן רב.