מנהלת השיווק בסמסונג ישראל מובייל: "הבוס מתעמר בי"

העובדת לביה"ד לעבודה: "המנהל הישיר שלי התקשר בחוזה של 50 אלף דולר עם צלם על עבודה של חודש וחצי, הכריח אותי לעבוד עם חברה שבה מועסקת אשתו"

מנהלת שיווק במחלקת המובייל בסמסונג ישראל הגישה בקשה לצו מניעה קבוע נגד שהיא מכנה "התעמרות בעבודה".

בכתב התביעה, שהוגש לבית הדין לעבודה בתל-אביב, מספרת התובעת כי בתוקף תפקידה עסקה מ-2012 בבניית המותג של סמסונג בישראל. עבודתה כללה עיסוק ביחסי ציבור, קמפיינים, פעילויות השקה, פרסום ועוד. לדבריה, היא קודמה פעמיים בארגון במהלך השנים, ומשכורתה הועלתה בהתאם.

בחודש פברואר 2015 מונה לה מנהל ישיר חדש. כאן, לטענת העובדת, "החל הסיוט ומסכת של התעמרות נמשכת כלפי התובעת, שיצרה סביבת עבודה בלתי נסבלת וכללה השפלות, האשמות-סרק והפצת שמועות". 

לפי העובדת, היא נאלצה לסרב שוב ושוב לבקשותיו של המנהל הישיר לבצע מחקרי שוק רק דרך חברת המחקר שבבעלות הסטארט-אפ שאשתו עובדת בו. לדבריה, הוא דרש, והיא סירבה גם להזמנות מבעלי עסקים משפחתיים וניהול תקציבים בניגוד לנוהלים.

לדברי העובדת, באחד המקרים התקשר המנהל הישיר עם צלם בהסכם של 50 אלף דולר על עבודה של חודש וחצי. העובדת עירבה בעניין את בכירי החברה, ולדעתה מנהלה הישיר נטר לה על כך. לטענתה, לאחר סדרת אירועים מעין אלה החל המנהל הישיר להתעלל בה, תוך שהוא מתעלם מהודעות אי-מייל שלה ומשפיל אותה בפגישות צוות.

העובדת אינה מבקשת בתביעתה פיצויים, מאחר שמקום עבודתה יקר לה, והיא מעוניינת להמשיך לעבוד. עם זאת, היא דורשת שסמסונג תחדל מיידית ממה שהיא מכנה "העסקה פוגענית" ולא תפגע בה או בפרנסתה בכל דרך אחרת. 

מחברת סמסונג ישראל נמסר בתגובה: "כתב התביעה הגיע למשרדי החברה ונמצא בבדיקת הגורמים המשפטיים. סמסונג ישראל אינה מגיבה באמצעי התקשורת אודות סוגיות הנדונות בבית המשפט".