האקתון ליום האישה: "פתוח לרעיונות נשיים"

קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית IATI: "אנחנו לא מצפות לצאת עם מוצר של ממש, אבל כן לפתוח את הראש, כאשר כל אחת תביא ניסיון מהחברה שלה"

35 נשים, מפתחות ממגוון מרכזי הפיתוח של חברות ההיי-טק בישראל התקבצו השבוע בבניין קודאק. המטרה - פיתוח פרויקטים ייחודיים במהלך ארבעה ימים בלבד. ההאקתון, ששמו IATI's MNC Women's Weekathon, הוא יוזמה של האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), ובעיקר של קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית האיגוד.

"לפני מספר שנים רציתי לקדם את שיתופי הפעולה בין מרכזי הפיתוח של החברות הבינלאומיות, ולשם כך ערכנו האקתונים. החלטתי לפעול יותר לקידום נשים בתחום, וזה לא היה פשוט", מספרת מאיר רובינשטיין, "היה קשה למצוא בכל חברה דווקא מפתחות שיוכלו לצאת לשבוע עבודה בחוץ. ובכל זאת זה בער לי לעשות משהו.

"התייעצתי עם מיקרוסופט, אינטל ועוד חברות שמרימות דגל בנושא ועשר מהן נרתמו לעזור. ההאקתון שאנחנו מקיימים השבוע הוא היחיד בעולם שמהווה שיתוף פעולה בין כל החברות הבינלאומיות. מלבד אינטל ומיקרוסופט, יש כאן מפתחות שעובדות באיביי, HP Software, מארוול, קודאק, סימנס, Citi, מוטורולה ו-GM.

"כולן יגיעו לכאן ליום עבודה מלא, עד סוף השבוע, כאשר ביום חמישי נערוך דמו דיי בהשתתפות ארז צור ויקי ינאי, היו"רים של IATI, המנכ"לים והמנכ"ליות, שגרירים, משקיעים ובכירי התעשייה, בו יוצגו הפרויקטים. אנחנו לא מצפות לצאת עם מוצר של ממש, אבל כן לפתוח את הראש, כאשר כל אחת תביא לכאן את הניסיון המקצועי מהחברה שלה. זה אחד הדברים שהכי מרגשים אותי".

- אפרופו יום האישה שיצוין מחר, את לא חושבת שזה מיותר ליצור אירוע שמיועד רק לנשים? זה לא משיג את המטרה ההפוכה?

"בכלל לא. האקתונים מעורבים, אותם אנו עורכים מדי שנה, הם המובן מאליו. יכול להיות שדווקא השבוע הזה, יהיה פתוח יותר לרעיונות נשיים, וגם בכך השגנו משהו חשוב".

בין הפרויקטים עליהם שוקדים הצוותים (בכל צוות חברות מפתחות ממספר חברות): Walk Me - פיתוח "מקל נחייה וירטואלי" לעיוורים, Out of sight close to my phone - אפליקציה להורים המסייעת להם להשגיח על ילדיהם, MIK-MEH Smart Backpack - "ילקוט חכם" השומר על הארגון והסדר, TagHit - אפליקציה לתיעדוף מידע בקבוצות ווטסאפ, אפליקציית לעגלת קניות חכמה ו-ReMOMder אפליקציה לניהול משימות הבית במשותף על ידי כל בני המשפחה.

נוסף לנציגות החברות הבינלאומיות, לכל צוות מצורפת גם תלמידת תיכון הלומדת תכנות, במסגרת ארגון She Codes, הפועל לקידום השתתפותן של נשים בהיי-טק, זאת על ידי עידוד הבחירה במקצועות הרלוונטיים להגדלת השתתפותן של נשים במקצועות התכנות והטכנולוגיה.