" לא אכניס את הילדים לעסק, בגלל מה שקרה עם אבא"

הקרע עם אביו ("היה לנו סיכום מסוים שלצערי הוא לא עמד בו"), הפיוס עם אמו ("בגיל 55 קיבלתי אימא") והסכסוך עם אחיו לוני ("אני לא מתחבר אליו ולא התחברתי אליו אף פעם") ■ דורון הרציקוביץ' בראיון מיוחד ל-G

דורון הרציקוביץ' / צילום: אריק סולטן
דורון הרציקוביץ' / צילום: אריק סולטן

כשדורון הרציקוביץ' נשאל מה יהיה הצעד הבא בקריירה התזזיתית שלו, הוא צוחק ("אני כבר בן 61. מכאן לפנסיה"). אבל כאשר הוא נשאל אם יעביר את מטה הניהול לילדיו, הוא כבר מצטמרר. אפשר להבין אותו: אם לא די בנתק המשפחתי רב-השנים של דורון ממשפחתו, שייסדה את ישפאר יבואנית סוני לישראל, הגיע לאחרונה אקורד צורם נוסף של קרב ירושה בינו לבין אחיו לוני.

- תכניס את הילדים לעסק?

"בשום פנים לא".

- בגלל מה שקרה בינך ובין אחיך לוני?

"לא. בגלל מה שקרה איתי ועם אבא. עם לוני לא קרה כלום".

- שניכם ביחסים לא טובים כבר שנים.

"אין פה עניין של יחסים. אנחנו אחים שלא היו ביניהם יחסים. אנחנו שונים. אני לא מתחבר אליו ולא התחברתי אליו אף פעם. אני הבוגר והוא הצעיר, ובדרך כלל הצעיר צריך ללמוד מהבוגר, אבל לא במקרה הזה".

- תן דוגמה לזה.

"כשאבא היה חולה, לוני לקח את ניהול ישפאר. כאשר אבא נפטר, באו אליי כל מיני עורכי דין ואמרו, קח את החצי שלך. אמרתי, אבא נתן לו, וזהו. אבל לוני חשש שאעשה משהו. אז לקחתי אותו לארוחת צהריים בקיוטו - הוא הרי אוכל את כל הצמחים האלה המוזרים - ואמרתי לו, לוני, לא אעשה כלום (כלומר לא אתבע. ש' ל'). אני רק מאחל לך בהצלחה, ואל תבייש את המשפחה. היית מצפה שהוא יגיד משהו, אבל הוא רק חייך את החיוך התמידי שלו, והלכתי. ומאז לא ראיתי אותו כמה שנים טובות".