הטיפ היומי: מניית אנרגיה שעשויה לזנק בכ-12%

במחלקת המחקר של גולדמן זאקס ממליצים על חברת האנרגיה MPLX, שמחזיקה, רוכשת, מפעילה ומפתחת נכסים בתחום זיקוק הנפט ■ "השווי הנוכחי של MPLX מהווה נקודת כניסה אטרקטיבית להשקעה"

פוטנציאל הצמיחה של MPLX מצדיק את הפרמיה / צילום: אתר החברה
פוטנציאל הצמיחה של MPLX מצדיק את הפרמיה / צילום: אתר החברה

חברת האנרגיה MPLX נסחרת בבורסת ניו-יורק (סימול: MPLX) בשווי שוק של כ-8.7 מיליארד דולר. החברה מחזיקה, רוכשת, מפעילה ומפתחת נכסים בתחום זיקוק הנפט. MPLX הפכה לחברה ציבורית בסוף 2012 במחיר של 22 דולר למניה, וב-2015 השלימה מיזוג אסטרטגי עם MarkWest Energy, שהגדיל את החשיפה שלה בתחומי האיסוף והעיבוד.

החולשה במניה בזמן האחרון נובעת להערכתנו מתחזית צמיחה מופחתת בתחום ההפצה, עם צפי לצמיחה של 12%-15% בשנת 2016 וללא יעד ספציפי ל-2017. זאת, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 25% עד 2017 ושל 20% ב-2018-2019. יחד עם זאת, להערכתנו השווי הנוכחי של MPLX מהווה נקודת כניסה אטרקטיבית להשקעה, משום שאנחנו מאמינים שהחברה תוכל לצמוח בתחום ההפצה בשיעור שנתי ממוצע של 11% עד שנת 2018, הרבה מעבר לצמיחה החציונית בתעשייה שהיא 5%. את שיעורי הצמיחה האטרקטיביים בתחום ההפצה, תוכל החברה להציג להערכתנו בזכות כמה גורמים, ביניהם העובדה שהנכסים שלה הם ויציבים ובעלי סיכון נמוך.

עסקיה המסורתיים של MPLX היו בתחומי הלוגיסטיקה והאחסון, ובאלו יש לה צבר פרויקטים שצפוי לתרום כ-125 מיליון דולר ל-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות). לצד החשיפה לתחומים יציבים אלה, אנחנו מעריכים שרוב הצמיחה בנכסיה תגיע מתחום האיסוף והעיבוד שנרכש לאחרונה. מאחר שתחומים אלה רגישים יותר לשינויים במחירי הסחורות, זהו סיכון מסוים הטמון בהשקעה בחברה.

אנחנו מתחילים לסקר את מניית MPLX וקובעים לה מחיר יעד של 30 דולר, המשקף פרמיה של 12% על פני מחיר המניה בבורסת ניו-יורק. אנחנו מאמינים שמניית החברה זכאית להיסחר בפרמיה ביחס לקבוצת ההשוואה שלה, וזאת בזכות פוטנציאל הצמיחה הגבוה מהממוצע בתחום ההפצה, הצמיחה הברורה בזכות הנכסים שלה, והעובדה שחברת Marathon Petroleum (MPC), חברת הזיקוק הרביעית בגודלה בארה"ב, שמחזיקה ב-18% מ-MPLX, עשויה לסייע לה פיננסית במקרים מסוימים. המלצתנו למניית MPLX היא "קנייה".

■ הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.