הרכב המשפחתי החדש שנבחר למכונית השנה באירופה

מיטב היצרנים והמכוניות הבולטות של השנה התחרו על אחד הפרסים הנחשקים ביותר בענף הרכב, אבל זה הלך למכונית משפחתית חדשה אחת שגנבה את ההצגה - אופל אסטרה

תערוכת המכוניות של ז'נבה היא המקום שבו נבחרת מכונית השנה באירופה והפעם הזוכה היא האופל אסטרה החדשה. פאנל של 58 שופטים העניק בסך הכול למכונית 309 נקודות.

טקס הבחירה נערך ערב פתיחת התערוכה והפעם הוא התקיים בסגנון תחרות האירוויזיון, כאשר המנחה של הטקס עובר ממדינה למדינה וכל אחת מעניקה את הנקודות. בתום הטקס עלה לבמה מנכ"ל אופל, קארל תומאס ניומן המשמש גם בתפקיד הבכיר ביותר של ג'נראל מוטורס באירופה והוא קיבל את הפרס עבור אופל ואם תרצו גם ווקסהול הבריטית.

"אינכם יכולים לשער עד כמה אני שמח על הבחירה שלכם וכך גם צוות המפתחים של המכונית שמלא שמחה גם הוא", אמר ניומן הנרגש על הבמה בז'נבה.

בדרכה לתואר היוקרתי החשוב גברה האסטרה החדשה על וולבו X90 שקיבלה 294 נקודות וסיימה במקום שני ועל מאזדה MX5 החדשה שקיבלה 202 נקודות. לא פחות מ-35 מכוניות התמודדו על התואר החשוב והבחירה בוצעה בשני שלבים, כאשר 28 מכוניות הודחו בשלב הראשון ורק שבע מכוניות הגיעו לשלב הבחירה הסופי.

בין הדגמים שעמדו לבחירה השנה היו דגמים של אאודי, BMW, אינפיניטי, קיה, מרצדס, רנו ועוד. מזל טוב לאופל.