מסתמן: קבוצת שמחון תציע כ-300 מיליון שקל עבור מגה

הקבוצה בראשות שר התמ"ת לשעבר מתכוונת לצרף להצעת הרכש את קואופ ירושלים - מה שיביא לה את ההון הדרוש לרכישת סניפי מגה כמקשה אחת ■ קו אופ ישראל: "לא היו דברים מעולם. רשת הקואופ סירבה בתוקף להיכנס לקבוצת שמחון ולהצעותיה" ■ הדד-ליין במכרז לרכישת מגה - מחר בצהריים

שעות בודדות לאחר ששר התמ"ת וחבר הכנסת לשעבר, שלום שמחון, התראיין ל"גלובס" ואמר כי הקבוצה שבראשותו לא הצליחה להגיע להסכמה או לגייס את ההון הדרוש כדי לרכוש את כלל סניפי מגה, חלה תפנית ול"גלובס" נודע, כי הקבוצה תגיש ככל הנראה מחר הצעת רכש למגה בהיקף 300 מיליון שקל - כך לפי גורמים המקורבים לקבוצת שמחון.

הקבוצה שמובילים שמחון ומנכ"ל רשת החינוך נאות מרגלית, הרב ליאור גבאי, מתכוונת לכלול גם את רשת קואופ ישראל - מה שיביא לה את ההון הדרוש לרכוש את סניפי מגה כמקשה אחת. בקבוצה שותפות רשתות קמעונאיות קטנות ובינוניות, בהן ויקטורי, יוחננוף, סופר דוש, סופר ספיר ומחסני השוק. הצירוף של רשת קואופ ישראל ייעשה בכפוף לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים. עוד נודע כי שמחון עדכן על הדבר את הנאמנים של מגה.

על-פי התוכנית של שמחון והרב גבאי, עם רכישת רשת מגה, על 127 סניפיה, אלה יחולקו בין הרשתות הקמעונאיות שחברות בקבוצת הרכישה, באופן שיאפשר את הרחבת פעילותן ולקיים תחרות טובה יותר בשוק. 

קבוצת הרכישה שמסתערת על רשת מגה גובשה בשבוע וחצי האחרונים והכלכלן הראשי לשעבר של רשות ההגבלים העסקיים, ד"ר שלומי פריזט, מלווה את פעילותה.

הקבוצה זכתה רק אתמול בצהריים לגישה לנתונים שבחדר המידע שהוקם במסגרת המכרז למכירת מגה ומועד אחרון להגשת הצעות היה אמש, בשעה 18:00. בשל קוצר הזמן, עתרה הקבוצה שבראשות שמחון לבית המשפט בבקשה לקבלת ארכה להגשת הצעת הרכש. הארכה ניתנה עד מחר, יום שישי בצהריים.

מקו אופ ישראל נמסר: "לא היו דברים מעולם. רשת הקואופ סירבה בתוקף להיכנס לקבוצת שמחון ולהצעותיה.
קו אופ ישראל הינה קואופרטיב ערכי, ולא תשתף פעולה עם תרגילים לא מוסריים שמטרתם לעבור את שלב הסף של הנאמנים, ולאחר מכן, כפי שעולה מהפרסומים, בעצם לוותר על כ-40 סניפים שאף רשת מהקבוצה לא רצתה ולפטר את עובדיהם. הודעה דומה נשלחה לנאמנים".