3 מתמודדים על רכישת מגה - ובהם רמי לוי וקבוצת שמחון

היום ב-13:30 נסגר המועד האחרון להגשת הצעות במכרז לרכישת מגה, לאחר שהמועד נדחה 4 פעמים ■ רמי לוי מציע לפי הערכות 150 מיליון שקל ■ שמחון: "אם נאמן מגה לא ישחק משחקי כבוד, אנחנו לוקחים את המכרז"

שלום שמחון / צלם: אוריה תדמור
שלום שמחון / צלם: אוריה תדמור

היום ב-13:30 נסגר המועד האחרון להגשת הצעות במכרז לרכישת מגה, לאחר שהמועד נדחה 4 פעמים. 3 מועמדים הגיעו לקו הסיום: רמי לויקבוצה בראשות שר התמ"ת לשעבר שלום שמחון, כפי שנחשף ב"גלובס" אתמול, והאחים שבע. 

נאמני מגה פרסמו את ההודעה הבאה: "הוגשו מספר הצעות לרכישת רשת מגה. הנאמנים בוחנים את ההצעות ובשבוע הבא ינהלו משאים-ומתנים עם המציעים הרלבנטיים. זאת, על-מנת להביא את הסכם הרכישה הטוב ביותר לטובת מגה, העובדים, הספקים וכלל הנושים".

לפי ההערכות מדובר ב-3 הצעות האחת היא של רמי לוי, השנייה היא של השר לשעבר שמחון והצעה שלישית מגורם נוסף שטרם היה בתמונה עד כה.

הקבוצה של שמחון ומנכ"ל רשת החינוך נאות מרגלית, הרב ליאור גבאי, שאותה מלווה הכלכלן הראשי לשעבר של רשות ההגבלים העסקיים ד"ר שלומי פריזט, מתכננים להפעיל את מגה על-ידי 13 הרשתות הקמעונאיות הקטנות שחברות בקבוצת הרכישה, באופן שיאפשר את הרחבת פעילותן ולקיים תחרות טובה יותר בשוק. ההצעה של שמחון עומדת על 226 מיליון שקל - וזה עם התניה שיוזל שכר הדירה של הסניפים. למעשה, קבוצת שמחון מציעה 160 מיליון שקל ועוד 66 מ' ש' בכפוף להורדת שכר דירה ב-37 סניפים.

לדברי שמחון, "הכדור בידי הנאמן ואחרי משא-ומתן קשוח העמדנו הצעה כחצי שעה לפני סגירת המכרז. אני מאוד מקווה שההצעה תתקבל ונלך להתמחרות". לדבריו, ההצעה בנויה על כך שעל 37 סניפים של הרבוע הכחול תעשה הערכת שמאי על דמי השכירות המשולמים עליהם.

"ההערכה שלי היא שאם הנאמן לא ישחק משחקי כבוד, ולא יהיו תהליכים מיותרים, אנחנו לוקחים את המכרז. שכר הדירה של סניפי הרבוע הכחול לא יכול להישאר כמו שהיה עד כה. הבעלים רוצים שכר דירה גבוה לנכסים שלהם אך הדברים לא יכולים להימשך כפי שהיו. ההצעה שהעמדנו היא הטובה ביותר שנמצאת על השולחן - אין טובה ממנה. זו ההצעה היחידה שהממונה על הגבלים לא מתנגד.

"יש להתייחס לכל ההליך הזה בפרופורציוה הנכונה: אנשים לא הולכים לבנות עם הכסף הזה בניינים ומגדלים, אלא יקבלו את הזכות לנהל את הסניפים האלו שהפסידו עד כה כסף, ובתום ההליך יפסיקו להפסיק. כל מי שמעורב בתהליך הזה מכיר היטב את העסק", אמר שמחון ל"גלובס".

ההצעה השניה שעל הפרק היא של רמי לוי שרוצה לרכוש את מגה על 127 סניפיה כפי שדורשים הנאמנים, ולהפעיל אותה כחברה נפרדת לרשת שיווק השקמה שבבעלותו. לוי הצהיר, אפילו בדיווח לבורסה, כי בכוונת החברה שלו לקלוט את עובדי מגה ואף להעסיק 1,000-2,000 עובדים נוספים כדי להגדיל את המכירות למטר של הסניפים. ההצעה שלו, לפי הערכות, עומדת על 150 מיליון שקל.