אפקט שי חי: ביטולים, תלונות לרשות השנייה ורייטינג גבוה

עזיבתו של שי חי, הדמות המרכזית בעונה הנוכחית של "האח הגדול", מכה גלים ■ הפרק ששודר אמש רשם  36.7% רייטינג ■ תלונות לרשות השנייה על האלימות שהפגין שי חי בתוכנית ועל הבמה שקיבל למרות זאת ■ גל ביטולים לערוץ 26

עזיבתו של שי חי, הדמות המרכזית של העונה הנוכחית בתוכנית הריאליטי "האח הגדול", מכה גלים. הפרק ששודר אמש (מוצ"ש) משך למרקע 1.14 מיליון צופים וקבע רייטינג של 36.7% במשקי-הבית היהודיים.

מדובר בנתון הגבוה ב-10% מהתוכנית ששודרה בשבת שעברה. דקת השיא של התוכנית הגיעה ל-40% צפייה, ובסך-הכול נחשפו לתוכנית (צפייה של לפחות 5 דקות) 1.55 מיליון צופים.

בתוך כך, מאז הודעתו של שי חי על עזיבת בית "האח הגדול" - עזיבה שגררה אחריה פרישה של עוד שניים מדיירי הבית, תניה גרבר ואיציק כרסנטי - הגיעו אל חברות הכבלים והלוויין פניות של אלפי מנויים שביקשו לבטל את המנוי לערוץ 26, הערוץ של קשת שמעביר בשידור מסביב לשעון את המתרחש בין כותלי בית "האח הגדול". עזיבה של צופים בערוץ משמעותה נזק כלכלי ואובדן הכנסה לקשת, לאור העובדה שנותרו מספר שבועות עד לסיום העונה. 

תלונות לרשות השנייה

בתוך כך, גם אל משרדי הרשות השנייה הגיעו הבוקר (א') לא פחות מ-80 תלונות של צופים זועמים, שקבלו על האלימות שהפגין שי חי בתוכנית ועל הבמה שקיבל למרות זאת. נציב קבילות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, העביר את התלונות לקשת בבקשה לתגובתם. 

"היקף התלונות החריג מעיד על הסערה שחוללה פרשת שי חי. בתלונות זעמו הצופים בין היתר על חלק מהתכנים האלימים פיזית ומילולית שהוצגו בפרק. העברנו בשלב זה את התלונות לבדיקת הגורמים המקצועיים ברשות ולהתייחסות הזכיינית", מסר רגב.

אחד המתלוננים כתב: "הבושה הגדולה בתולדות הטלוויזיה בישראל. שי חי, שעליו אני לא מתכוון לבזבז מילה, נעמד מול בית 'האח הגדול' ועושה תנועה מגונה מול הבית. קהל של בני-נוער מריע לו, ושי צועד עם חיוך ניצחון לעבר מרכז הבמה. המנחה, שהיה פעם התקווה הגדולה של המדיה בישראל, שותק לא מגיב, ובמקום לזרוק אותו מיד, הוא מראיין אותו - הכול למען ריטינג. גם 'האח הגדול' אומר לו לפני שיצא: 'בצער רב אני מאפשר לך לצאת מהבית על-פי בקשתך', כאשר בהודעה לעיתונות טענה קשת שגם אם שי לא היה מבקש לצאת, הוא היה עף מהתוכנית בגלל האלימות שלו. האם 'הרייטינג בכל מחיר' היא הפרה הקדושה האחרונה בישראל, האם לא הגיע זמן שגם הפרה הקדושה הזאת תיעלם מחיינו?!!! האם למדיה, במקרה זה קשת, אין שום אחריות ציבורית, כלפי מאות אלפי הילדים והנערים שצופים בתוכנית?". 

מתלונן אחר כתב: "מתן במה חיובית ומאדירה להתנהגות אלימה ב'האח הגדול' - העונה הנוכחית של 'האח הגדול' בניצוחו של יורם זק וארז טל נתנה במה להתנהגות אלימה ופוגענית. במשך כל העונה עודדה הפקת התוכנית התנהגות אלימה בריונית ודורסנית, העלתה על כס המלכות את הדמות האגרסיבית והמרשעת של שי חי, סיפקה לו הגנה כדי שימשיך במעשיו האיומים, הציגה אותו ואת ההתנהגות האלימה והנבזית שלו באור חיובי וגרמה לנהירת מאות בני ובנות-נוער בעקבותיו. הפקת התוכנית אחראית באופן ישיר לכך שאותם בני-נוער מסגלים לעצמם את ההתנהגות האלימה של הדמות הנוראית הזאת, והדים לכך ניתן לראות בקטטת הענק שפרצה בין מעריצי התוכנית מחוץ לבית 'האח הגדול' ובהקמת קבוצות ברשתות החברתיות המטיחות את 'האמת בפרצוף' בילדים חלשים חברתית ותוקפות אותם ברשעות האופיינית לדמות הטלוויזיונית השטנית שיצר ותחזק יורם זק במהלך שלושת החודשים האחרונים".