ניסנקורן נגד הצעת שמחון לרכישת מגה: "לא על גב העובדים"

שר התמ"ת לשעבר הציע לרכוש חלק מסניפי מגה ולחלק אותם בין רשתות קטנות ובינוניות ■ יו"ר ההסתדרות: "הצעה זו באה בניגוד לעולם הערכים שעליהם גדל שמחון. כל הצעה שלא שואפת להציל את הרשת כמקשה אחת - מתעלמת מגורלן של משפחות רבות"

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

ביקורת חריפה מצד יו"ר ההסתדרות הכללית, אבי ניסנקורן, על ההצעה שהגישה הקבוצה שמוביל שר התמ"ת לשעבר, שלום שמחון, לרכוש חלק מסניפי רשת מגה ולחלק אותם בין רשתות קמעונאות קטנות ובינוניות.

לדברי ניסנקורן, ההצעה של שמחון תוביל להגדלת הרווחים של חברים קבוצתו, וזאת על גב העובדים: "אני מצפה מכל משקיע לראות מעבר לשורת הרווח העסקי, בייחוד כשלמהלך יש השלכות רחבות-היקף על גורלם של אלפי עובדים. אני רוחש כבוד לשר לשעבר שמחון, אבל מתקשה להעלים עין מכך שהצעתו הנוכחית נועדה להגדיל את רווחי קבוצתו על חשבון גורל העובדים ושלמות הרשת.

"הצעה זו באה בניגוד גמור לעולם הערכים ולערבות ההדדית שעליהם גדל שמחון. כל הצעה שלא שואפת להציל את הרשת כמקשה אחת - מתעלמת מגורלן של משפחות רבות וגורמת נזק חמור". 

שלום שמחון אמר בהתייחס לדברים: "בסולם הערכים שלי חשוב רק מה הקופאית או סדרן המדף יודעים להביא הביתה בסוף החודש. אני מגן כאן על העובד הפשוט ולא על המנהל. אני מגן כאן על האפשרות של בעל רשת קטנה לצמוח ולהיות חלק מהמשחק הכלכלי של ישראל. אני מבטיח כאן שהצרכן יהיה מרוצה.
אני פונה כאן לידידי וחברי המוערך אבי ניסנקורן בוא נשב לדבר. הקבוצה שלי פתוחה להגיע איתך להבנות למען העובדים. מעולם כשר תמ"ת לא אכזבתי אותך. כך יהיה גם הפעם", אמר.