אושרה תוכנית להכפלת זכויות הבנייה באזור התעשייה בראשון לציון

על פי התוכנית שאושרה וכעת ממתינה לתיקונים אחרונים לפני מתן התוקף, ישודרג אזור התעשייה הקיים המשתרע על פני שטח של כ-500 דונם על ידי קביעת שימושים אפשריים לתעשייה עתירת ידע, משרדים, תעשיה קלה, מלאכה ומסחר

ראשון איילון 2 / צילום: טוטם הדמיות
ראשון איילון 2 / צילום: טוטם הדמיות

אחרי שוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית אישרה בשבוע שעבר את מתחם האלף במערב העיר ראשון לציון אישרה הוועדה המחוזית תוכנית נוספת באותו האזור, תוכנית ראשון האיילון. מדובר בתוכנית המציעה תוספת משמעותית של זכויות בנייה באזור התעשייה הישן של העיר הממוקם מצפון למתחם האלף וממערב לנתיבי איילון.

על פי התוכנית שאושרה וכעת ממתינה לתיקונים אחרונים לפני מתן התוקף, ישודרג אזור התעשייה הקיים המשתרע על פני שטח של כ-500 דונם על ידי קביעת שימושים אפשריים לתעשייה עתירת ידע, משרדים, תעשיה קלה, מלאכה ומסחר. בסך הכל מדובר בתוספת זכויות בנייה שכמעט מכפילות את הקיים היום, כלומר 360 אלף מ"ר שיוכלו להתווסף ל-400 אלף מ"ר הקיימים. המשמעות היא שבמבנים מסוימים באזור התעשייה היום יינתנו זכויות בנייה של עד פי חמישה מהקיים, מה שיאפשר הקמת מגדלים של עד 20 קומות. נכון להיום פועלים במתחם בעיקר בתי מלאכה קטנים ומפעלי תעשייה. נדגיש כי בניגוד למתחם האלף, תוכנית ראשון האיילון שאושרה כעת איננה כוללת מגורים.

על פי פרוטוקול הדיון בוועדה המחוזית קבעו חברי הוועדה כי: "הוועדה לאחר ששמעה את ההתנגדויות לתכנית ואת תגובת הוועדה המקומית להתנגדויות סבורה כי התכנית הינה תכנית ראויה הן מבחינת התפיסה התכנונית שלה, והן מבחינת היקפי הבינוי והשימושים שהיא מציעה. הוועדה סבורה ששימושי התעסוקה בתוכנית לצד מיקומה הנגיש באופן משמעותי לתחבורה ציבורית.

לרבות מערכת הסעת המונים, תשרת ציבור משתמשים מחוץ לגבולותיה של ראשל"צ". עוד על פי הפרוטוקול, התייחסו חברי הוועדה גם למערכת הסעת ההמונים העתידית (הרכבת הקלה) וקבעו כי לאחר הפעלתה יוגדלו הזכויות במתחם על חשבון מקומות החנייה: "כאשר תופעל מערכת הסעת המונים ניתן יהיה להסב חלק ממקומות החניה התת קרקעיות המתוכננות לשימושים אחרים, התואמים לשימושים המותרים בתאי השטח הרלוונטיים, ובכפוף לתכנית שתוכן בסמכות הוועדה המקומית".

ראשון איילון / צילום: טוטם הדמיות
 ראשון איילון / צילום: טוטם הדמיות

מעיריית ראשון לציון נמסר היום כי: "העירייה נערכה בשנתיים האחרונות לאישור התכנית וכבר בוצעה סלילה מחדש של צירים מרכזיים. המתחם ממוקם על ציר תנועה מרכזי - נתיבי איילון - ובצמוד לתחנת רכבת משה דיין, בה צפויים גם לעבור בעתיד שלושה קווים של הרכבת הקלה של גוש דן".

ראש העיר, דב צור, אמר: "ראשון איילון' מצטרפת ל'מתחם האלף' והיא חלק מתוכנית המתאר העירונית הכוללת הקמת ארבעת מתחמי תעסוקה ועסקים בשטח כולל של 8.5 מיליון מ"ר, כל אלו צפויים לשדרג עוד יותר את העיר ואת איתנותה הפיננסית".

כזכור, בשבוע שעבר אושרה תכנית מתחם האלף, תוכנית ענק לשטחי תעסוקה מסחר וגם מגורים בהיקף של כ-1.7 מיליון מ"ר לעסקים ו-5,500 יחידות דיור. מדובר במתחם בן 1000 דונם הכולל היום דיונות חול במערב העיר.

ראשון איילון 2 / צילום: טוטם הדמיות
 ראשון איילון 2 / צילום: טוטם הדמיות