אמיר ברמלי תובע 5 מיליון ש' מחדשות 2 על לשון הרע

"כל הנתונים שפורסמו אודות חובות החברות ונכסיהן הינם כוזבים, חדשות 2 גם עיוותו את תגובתי"

אמיר ברמלי /  צילום: כפיר חרבי
אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי

אמיר ברמלי, שמנסה להשיב לעצמו את השליטה בקרן קלע באמצעות מגוון הסדרי חוב ואף מאיים בתביעת לשון הרע נגד מפרק קבוצת רוביקון, הגיש תביעה בסך 5 מיליון שקל נגד חברת החדשות של ערוץ 2, מנכ"לה אבי וייס, עורך "אולפן שישי" איתי דנקנר והכתב יגאל מוסקו.

התביעה הוגשה בגין כתב שיצר מוסקו, ששודרה ב-15 בנובמבר 2015 ב"אולפן שישי" בערוץ 2. בכתבה, תחת הכותרת "אמיר ברמלי: נוכל או גאון", טוען ברמלי, "פורסמו דברי לשון הרע שקריים על התובע. בפתח התוכנית הופיעה כתובית שבה צוין: 'תעתועי ברמלי'. החל מהשנייה ה-53 של הכתבה ועד סופה (כ-12 דקות בסך-הכול), הופיעה כתובית בצדה השמאלי העליון של המסך, שבה צוין 'איך הפיל אמיר ברמלי מאות ישראלים'. כך שכל צופה סביר הבין כי עניינה של הכתבה הוא באופן שבו התובע הפיל בפח מאות משקיעים ישראלים והונה אותם".

ברמלי טוען עוד, באמצעות עו"ד אילן בומבך, כי "כל הנתונים שפורסמו אודות חובות החברות ונכסיהן הם כוזבים... בניגוד לנתונים בכתבה, הפעילות העסקית השוטפת של החברות שבבעלות התובע, ב-10 השנים האחרונות, הניבה למשקיעיהן תשואה ממוצעת של כ-12% לשנה... בניגוד לאמור בכתבה, ההידרדרות במצב החברות לא נבעה מהיעדר רווחים או מביצוע מעשה הונאה כלשהו, אלא מגל פדיונות גדול, בהיקף של כ-30% מסך ההון של המשקיעים, שנוצר כתגובת שרשרת לאזהרות רשות ניירות ערך. כידוע, שום חברה פרטית אינה מסוגלות לעמוד בפני גל פדיונות בהיקפים כאלה. בנסיבות אלה, הטענות והרמיזות החמורות של הנתבעים, שלפיהם התובע ביצע הונאה בכספי המשקיעים שהשקיעו בחברותיו, הן שקריות וחסרות כל בסיס". 

לטענת ברמלי, הכתב מוסקו "הטעה את התובע כאשר אמר לו, לפני שידור הכתבה, כי יאפשר לו לשטוח בהרחבה את תגובתו לטענות החמורות שנטענו נגדו בשבועות האחרונים. בניגוד להבטחה זו, השמיטו הנתבעים מהראיון חלקים ניכרים מהתשובות של התובע, ושידרו רק את החלקים השוליים ביותר בדבריו. בהתאם לכך, בכתבה ניתן היה לשמוע את מוסקו שואל את התובע שאלות, אולם התשובות הושמטו או נערכו באופן מגמתי".

 

ברמלי טוען גם כי חברת החדשות של ערוץ 2 לא קיבלו את הצעתו, טרם הגשת כתב התביעה, לפרסם התנצלות. בכך, לטענתו, "נשללת מהנתבעים הגנת תום-הלב".

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו לידינו את כתב התביעה, וככל שתביעה זו אכן הוגשה, נמסור את תגובתנו בבית המשפט".