הכנסות של 2.3 מיליארד שקל למטריקס ב-2015, הרווח הנקי - 100 מ' ש'

בארה"ב נהנתה מטריקס מביקוש מוגבר לפתרונות בתחום איסור הלבנת הון, ציות לרגולציה ומניעת הונאות בבנקאות, והרווח התפעולי שם קפץ ב-53.5%

מטריקס היא הראשונה מבין חברות המחשוב שנסחרות בבורסה שמפרסמת את דוחותיה ל-2015, והיא מסכמת שנה חיובית נוספת. החברה, בניהולו של מוטי גוטמן, רשמה צמיחה של 8.5% בהכנסות השנתיות, לרמה של כ-2.3 מיליארד שקל, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות שלה צמח בשנה החולפת ב-11% והתקרב ל-100 מיליון שקל.

מתוך הכנסות החברה, כ-587 מיליון שקל נרשמו ברבעון הרביעי, ירידה של 0.8% ביחס לרבעון המקביל. הגידול בהכנסות השנתיות נתמך בצמיחה בפעילות כל המגזרים של מטריקס, למעט שניים: מגזר השיווק ותמיכה במוצרי תוכנה שם נרשמה ירידה של 11.7% ל-138 מיליון שקל, ומגזר ההדרכה וההטמעה, שבו נרשמה ירידה קלה של 0.4% להכנסות של כ-145 מיליון שקל. במגזר זה ביצעה החברה רה-ארגון, לאחר שב-2014 התגלו בו אי-סדרים חשבונאיים; הרה-ארגון הוביל לזינוק של 187% ברווח התפעולי השנתי של מגזר זה, ל-9.9 מיליון שקל, לאחר שהחברה יצאה בו מפעילויות שאינן תורמות לרווח.

במגזרי הפעילות האחרים נרשמה צמיחה, וכך בתחום המרכזי - פתרונות ושירותי תוכנה בישראל, ההכנסות עלו ב-5.7% ל-1.4 מיליארד שקל, ובפתרונות ושירותי תוכנה בארה"ב נרשם זינוק של 39.7% ל-270 מיליון שקל. בארה"ב נהנתה מטריקס מביקוש מוגבר לפתרונות בתחום איסור הלבנת הון, ציות לדרישות הרגולציה ומניעת הונאות בבנקאות. לעומת העלייה בהכנסות בשני האזורים הגיאוגרפיים, הרווח התפעולי של תחום פתרונות ושירותי התוכנה בישראל נשחק ב-4.3% ל-73.1 מיליון שקל, בעוד שהרווח התפעולי בארה"ב קפץ ב-53.5% ל-43.7 מיליון שקל. הקיטון מוסבר בשחיקת מחירים, בעיקר במגזר הציבורי, ובהמשך עליית שכר מהנדסי התוכנה בישראל.

דיבידנד של 24 מיליון שקל

בסוף השנה היו למטריקס  בקופה 252 מיליון שקל. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 24.2 מיליון שקל, וכמחצית ממנו יגיע לבעלת השליטה בחברה, פורמולה. מטריקס נסחרת בת"א בשווי 1.4 מיליארד שקל.

"אנו מסכמים שנת שיא בפעילות מטריקס עם המשך צמיחה רציפה ומיקוד בתחומי פעילות צומחים", אמר המנכ"ל גוטמן. "מטריקס שמה דגש על צמיחה בשורה התחתונה ומיקוד בפתרונות בעלי שיעור רווח גבוה. בהתאם, הרווח התפעולי והנקי של החברה גדלו בשנה האחרונה בכ-12% והרווח הנקי ברבעון הרביעי צמח בכ-14%. אנו בוחנים דרך קבע את סל הפתרונות שלנו, ומקטינים פעילויות כאשר צריך בתחומים בהאטה, ונכנסים במלוא הכוח לתחומים עם צמיחה חדה ורווחיות הולמת".

התוצאות של מטריקס
 התוצאות של מטריקס