מאיר צור: "לא ניתן לבטל את התכנון בביצים, נהפוך את המדינה"

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל התייחס להתבטאויות מצד בכירים שלפיהן החקלאים הסכימו לקבלת פיצויים, פיצויי פרישה ותמיכה ישירה תמורת פתיחת השוק ליבוא כולל: "הדברים האלה לא עלו בדיונים עם החקלאים; עושים עלינו ספינים"

מאיר צור / צילום: רוני שיצר
מאיר צור / צילום: רוני שיצר

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, תקף היום (ג') את משרדי החקלאות והאוצר וטען כי "עושים עלינו ספינים".

צור התייחס להתבטאויות מצד בכירים שלפיהן החקלאים הגיעו להסכמות עם המדינה בהתייחס לרפורמה בחקלאות בכל הענפים, קרי ענף הבשר, ענף החלב, הצאן, ההטלה, הדגים והירקות. לפי התבטאויות אלה, החקלאים הסכימו לקבלת פיצויים, פיצויי פרישה ותמיכה ישירה תמורת פתיחת השוק ליבוא כולל.

לדברי צור, "בהנהגה יש מי שמאבד עשתונות. יש משבר דיור חמור, ושולחים אותם לריב איתנו. אני לא מתכוון שנשב בצד. לא ניתן להם לבטל את התכנון בביצים, נהפוך את המדינה. 3,000 משפחות על גבול הצפון - בוננזה גדולה זה לא. זה לא שיח של עריץ ופריץ. שלא יחלמו על כך שזה יקרה. נצא למאבק בכל הכוח".

צור אומר ל"גלובס" כי "הדברים האלה לא עלו בדיונים עם החקלאים. או שיש כאן תוכנית שנרקמת מאחורי גבינו בין משרד האוצר למשרד החקלאות, וזאת בניגוד גמור לדעתנו ולהסכמתנו - או שיש כאן ספין תקשורתי. אם זה ספין - זה לא נעים, אבל מבחינתנו זה יעבור. אם זו התוכנית האמתית שלהם, אז ניאבק בה בכל האמצעים".